FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Predstavljen projekt uvođenja sustava licenciranja učitelja

Autor: smar
ZAGREB, 14. listopada 2013. (Hina) - Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO) potpisao je ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za provedbu projekta pod nazivom "Razvoj nacionalnog standarda kvalifikacije za učitelje kao podloge za uvođenje sustava licenciranja učitelja" čiji je cilj doprinjeti razvoju Hrvatskog kvalifikacijskog okvira izradom nacionalnog standarda kvalifikacije za učitelje.

Specifični ciljevi projekta su razvoj standarda kvalifikacije za učitelje kao skup kompetencija određenih razina, obujma, profila i kvalitete, kao podloga u procesu uvođenja licenciranja, kazala je v.d. ravnateljice NCVVO-a Alenka Buntić Rogić na današnjoj konferenciji za novinare. Drugi specifični cilj je određivanje ishoda učenja kojima će se dokazati primjenjivost standarda kvalifikacije u postupku licenciranja.

Očekivani rezultati projekta su dokument koji definira standard kvalifikacije za učitelje prema predlošku Hrvatskog kvalifikacijskog okvira, jačanje kapaciteta ciljnih skupina za uvođenje standarda kvalifikacije za učitelje u njihovo područje rada te podizanje svijesti i razumijevanja krajnjih korisnika o standardu kvalifikacije za učitelje, dodala je Buntić Rogić.

Ugovor o projektu potpisan je u sklopu natječaja Daljnji razvoj i provedba Hrvatskog kvalifikacijskog okvira, ukupna vrijednost projekta je 336 tisuća eura, a provodit će se 18 mjeseci, tj. od 18. kolovoza 2013. do 19. veljače 2015..

NCVVO je nositelj projekta jer je i zakonski obvezan uspotaviti sustav licenciranja.

Centar navedeni projekt provodi u suradnji s Institutom za društvena istraživanja iz Zagreba, Učiteljskim fakultetom, Osnovnom školom Pučišća s Brača i Poljoprivrednom školom u Zagrebu.

Vlatka Domović s Učiteljskog fakulteta istaknula je kako bi projekt trebao doprinjeti punoj profesionalizaciji učiteljskog zanimanja, dodavši da se profesionalna autonomija i profesionalna odgovornost zasnivaju na profesionalnim standardima.

Nacionalni standardi za učitelje, ustvrdila je, su uvijek orijentir za izradu kurikuluma učiteljskih i nastavničkih fakulteta, mogu poslužiti u procesu indukcije u profesiju ili pripravništvu te su orijentir za razvijanje programa stručnog usavršavanja.

Profesionalni standardi mogu biti i podloga za napredovanje učitelja i mogu se koristiti na različite načine. "To znači da bi svima u sustavu koji su involvirani u proces obrazovanja jasno definirani standardi u smislu jasno definiranih kompetencija naprosto pomogli da se sustav razvija i da svi učitelji imaju jednako razvijene kompetencije te da se razviju regulatorni mehanizmi", zaključila je Domović.

Vlasta Vizek Vidović s Instituta za društvena istraživanja kazala je kako je ono što će se kroz projekt razvijati skup znanja, vještina i vrijednosti koji trebaju omogućiti da učitelji kvalitetno rade.

Radna grupa koja će raditi u sklopu projekta konzultirat će se s vanjskim ekspertima, najviše škotskim, jer je, kako je ustvrdila Vizek Vidović, njihov model primjeren hrvatskom po vrijednosnom i obrazovnom sustavu i ljudskim resursima.

(Hina) xsmar yln

An unhandled error has occurred. Reload 🗙