Specifični ciljevi projekta su razvoj standarda kvalifikacije za učitelje kao skup kompetencija određenih razina, obujma, profila i kvalitete, kao podloga u procesu uvođenja licenciranja, kazala je v.d. ravnateljice NCVVO-a Alenka Buntić Rogić na današnjoj konferenciji za novinare. Drugi specifični cilj je određivanje ishoda učenja kojima će se dokazati primjenjivost standarda kvalifikacije u postupku licenciranja.
Očekivani rezultati projekta su dokument koji definira standard kvalifikacije za učitelje prema predlošku Hrvatskog kvalifikacijskog okvira, jačanje kapaciteta ciljnih skupina za uvođenje standarda kvalifikacije za učitelje u njihovo područje rada te podizanje svijesti i razumijevanja krajnjih korisnika o standardu kvalifikacije za učitelje, dodala je Buntić Rogić.
Ugovor o projektu potpisan je u sklopu natječaja Daljnji razvoj i provedba Hrvatskog kvalifikacijskog okvira, ukupna vrijednost projekta je 336 tisuća eura, a provodit će se 18 mjeseci, tj. od 18. kolovoza 2013. do 19. veljače 2015..
NCVVO je nositelj projekta jer je i zakonski obvezan uspotaviti sustav licenciranja.
Centar navedeni projekt provodi u suradnji s Institutom za društvena istraživanja iz Zagreba, Učiteljskim fakultetom, Osnovnom školom Pučišća s Brača i Poljoprivrednom školom u Zagrebu.
Vlatka Domović s Učiteljskog fakulteta istaknula je kako bi projekt trebao doprinjeti punoj profesionalizaciji učiteljskog zanimanja, dodavši da se profesionalna autonomija i profesionalna odgovornost zasnivaju na profesionalnim standardima.
Nacionalni standardi za učitelje, ustvrdila je, su uvijek orijentir za izradu kurikuluma učiteljskih i nastavničkih fakulteta, mogu poslužiti u procesu indukcije u profesiju ili pripravništvu te su orijentir za razvijanje programa stručnog usavršavanja.
Profesionalni standardi mogu biti i podloga za napredovanje učitelja i mogu se koristiti na različite načine. "To znači da bi svima u sustavu koji su involvirani u proces obrazovanja jasno definirani standardi u smislu jasno definiranih kompetencija naprosto pomogli da se sustav razvija i da svi učitelji imaju jednako razvijene kompetencije te da se razviju regulatorni mehanizmi", zaključila je Domović.
Vlasta Vizek Vidović s Instituta za društvena istraživanja kazala je kako je ono što će se kroz projekt razvijati skup znanja, vještina i vrijednosti koji trebaju omogućiti da učitelji kvalitetno rade.
Radna grupa koja će raditi u sklopu projekta konzultirat će se s vanjskim ekspertima, najviše škotskim, jer je, kako je ustvrdila Vizek Vidović, njihov model primjeren hrvatskom po vrijednosnom i obrazovnom sustavu i ljudskim resursima.