Naime, građani Hrvatske će u tom će slučaju imati i mogućnost podnošenja odštetnog zahtjeva na hrvatskom jeziku ovlaštenom predstavniku za rješavanje šteta inozemnog osiguratelja štetnika u Hrvatskoj,
U slučaju pak kada osiguratelj štetnika nije imenovao ovlaštenog predstavnika u Hrvatskoj ili ako ovlašteni predstavnik nije ispunio svoje obveze sukladno Zakonu o obveznim osiguranjima u prometu, oštećeni će odštetni zahtjev moći postaviti prema Uredu za naknadu uspostavljenom u okviru HUO.
Ako pak nije poznat osiguratelj štetnika ili njegov ovlašteni predstavnik, pomoć će pružiti Informacijski centar, također pri HUO, koji će informaciju o osiguratelju i njegovom ovlaštenom predstavniku u Hrvatskoj zatražiti putem nadležnog informacijskog centra države članice kod čijeg je osiguratelja vozilo štetnika osigurano.
HUO je naime kao hrvatski Ured za naknadu, Informacijski centar i Garancijski fond, potpisao potrebne sporazume s nadležnim tijelima u ostalim državama članicama u okviru tzv. Sustava tijela IV. Direktive o obveznom osiguranju motornih vozila, odnosno sustava zaštite posjetitelja uspostavljenog u EU u cilju olakšavanja položaja osoba oštećenih u prometnim nesrećama izvan države njihova prebivališta od vozila koja su osigurana i uobičajeno stacionirana u drugim državama članicama.
Hrvatski građani nisu obvezni odštetni zahtjev podnijeti ovlaštenom predstavniku, koji štete rješava u ime i za račun odgovornog osiguratelja sukladno mjerodavnom pravu države u kojoj se nesreća dogodila, već i nadalje mogu odštetni zahtjev podnijeti izravno inozemnom osiguratelju štetnika, stoji u priopćenju HUO-a.