U 2012. nastavio se pad potrošnje u tiskanim medijima te u radijskom oglašavanju, a najmanji pad je zabilježen u vanjskom oglašavanju i to za 4 posto.
Najveći dio medijskog budžeta, 48 posto ili 702 milijuna kuna, potrošen je na televizijama, no ovaj volumen je također u padu, za 8 posto.
Rast je zabilježen samo u oglašavanju na internetu i to za 8 posto u odnosu na 2011. godinu. Pritom su na internetu najveće investicije u display oglase i search, čak 87 posto.
Lani su najveći pad ulaganja u oglašavanje, u prosjeku za 15 posto, zabilježili telekomunikacijski i bankarski sektor. Pad bilježe i roba široke potrošnje te trgovina, dok je približno 10 posto rasla investicija u farmaceutskom sektoru.
"Trend opadanja investicija u medije nastavlja se već petu godinu za redom. Razlog tome je kontinuirani pad BDP-a te izostanak gospodarskog oporavka koji se odrazio i na industriju oglašavanja", kaže Rajna Cuculić, članica Uprave HURA-e.
Napominje kako je prema podacima iz prvih pet mjeseci ove godine negativni trend i dalje prisutan, no dobra vijest je da je pad usporen. Do kraja godine brojke bi se mogle približiti prošlogodišnjima što bi bio dobar pokazatelj za iduće godine. Za očekivati je da će značajniji rast investicija u oglašavanje uslijediti tek nakon početka gospodarskog oporavka. Ohrabruju brojke iz EU gdje su ulaganja u marketinške aktivnosti u rastu, ističe Cuculić.