Istaknuo je to ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić na današnjem potpisivanju ugovora o sufinanciranju, koje je pratio i radni sastanak s predstavnicima i ravnateljima županijskih lučkih uprava.
Hajdaš Dončić naglasio je važnost ulaganja tih luka za jačanje i povećanje tzv. operativne obale te pokretanje sustava naplate i na onim područjima luka koji se do sada nisu tako koristila niti se njima upravljalo.
U većini luka se do sada komercijalno koristio samo manji dio njihovog područja, dok je ostalo bilo u zoni 'sivog' poslovanja, što je, kaže ministar, vidljivo i u minornim prihodima svih županijskih lučkih uprava, osim Splitsko-dalmatinske, a koji se kreću od 2 do 3 milijuna kuna godišnje, što nikako nije dostatno za operativni rad.
Stoga su pozvane sve županijske lučke uprave koje imaju jurisdikciju na svom području da ulože dodatni napor i u pripremi projekata koji će se moći realizirati od 2014. do 2020. kroz programe regionalne konkurentnosti i druge.
Ministarstvo je u travnju, prema utvrđenim kriterijima, među trideset kandidiranih projekata za sufinanciranje za ovu godinu izabralo devet, a pritom je realno procjenjeno da te luke imaju najveću šansu za ostvarenje dodatnog prihoda, a uz to su važne i za državne brodske i brzobrodske linije.
Tako će se sufinancirati radovi na izgradnji i dogradnji infrastrukture u lukama Sobra na otoku Mljetu, Vela Luka na otoku Korčuli i Prizna kod Senja (s po 4 milijuna kuna), Valbiska na otoku Krku (3,6 milijuna kuna), Jelsa na otoku Hvaru (3 milijuna kuna), Martinšćica na Cresu (2,3 milijuna kuna), Makarskoj i na otoku Vrgada kod Zadra (po 2 milijuna kuna) te Murter na otoku Murteru (1,5 milijuna kuna).
Neki od tih projekata počeli su još prošle godine, neki su počeli ili će tek početi ove godine, a zajedničko im je da radovi na dogradnji, rekonstrukciji i drugi radovi traju od 3 do 6 mjeseci tako da bi neke od tih luka već ove godine mogle raditi s povećanim područjem, a i dodatnim prihodima.
Proširenje lučkog područja pa i sustava naplate omogućeno je novim Pravilnikom o kriterijima za određivanje namjene pojedinog dijela luke otvorene za javni promet županijskog i lokalnog značaja, načina plaćanja veza, uvjetima korištenja te određivanja maksimalne visine naknade i raspodjele prihoda.
Taj pravilnik ministar je danas predstavio ravnateljima lučkih uprava te ih pozvao da se jave i s drugim projektima koji bi se mogli sufinancirati, pri čemu ističe da u svima ključna treba biti zaštita okoliša i povećanje konkurentnosti.