Na taj će se način, smatra GONG, osigurati veća transparentnost financiranja izbornih kampanja i smanjiti prostor za političku korupciju.
Iz GONG-a podsjećaju da se izvješća o primljenim donacijama za financiranje izborne promidžbe i izvješće o troškovima (rashodima) izborne promidžbe treba predati najkasnije sedam dana prije održavanja izbora, odnosno do 6. travnja.
Najkasnije 30 dana nakon održanih izbora, do 14. svibnja, treba predati financijski izvještaj o financiranju izborne promidžbe s podacima o ostvarenim prihodima za financiranje izborne promidžbe, izvorima financiranja, kao i o rashodima za financiranje izborne promidžbe. Sastavni dio financijskog izvještaja je izvješće o primljenim donacijama, izvješće o troškovima izborne promidžbe i ispunjeni obrazac s podacima o iznosu cijene i iznosu ostvarenog popusta u cijeni za medijsko oglašavanja izborne promidžbe, podsjećaju iz GONG-a.
Ujedno, GONG je od DIP-a i HIDRA-e zatražio da se svi dostupni financijski izvještaji izbornih kampanja i političkih stranaka uskoro objave u lako pretraživim bazama podataka što bi, kako navode, predstavljalo temelj za kasnije povezivanje baza podataka o financijskim izvještajima i donatorima s primjerice bazom podataka subjekata koji posluju s državom putem javnih nabava, koji su dobili koncesije, subvencije i slično.
Medije, a posebno nacionalne TV, radio i novinske kuće te marketinške agencije pozvali su da zbog transparentnosti izbora javno objave cjenike svojih usluga oglašavanja za kampanju te iznos ukupnih troškova uplaćenih za izbornu promidžbu svakog kandidata i time odigraju svoju korektivnu ulogu.
"Bez transparentnog financiranja predizbornih kampanja nema transparentnog izbornog procesa i borbe protiv korupcije", zaključuju iz GONG-a.