Doznaje se to od direktora predstavništva Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u Beču Ranka Vlatkovića koji ističe tradicionalnu važnost austrijskog tržišta za hrvatski turizam s kontinuiranim rastom turističkog prometa i pozicijom u 'top 3' strana tržišta, uz Njemačku i Sloveniju.
Sve stručne turističke analize i ankete, pa i sam sajam, pokazuju veliki optimizam na austrijskom tržištu što se tiče ovogodišnjih putovanja, Austrijanci se neće odreći godišnjih odmora, pri čemu ih 60 posto planira trošiti slično, a 20 posto i više nego prošle godine, naglašava Vlatković.
Dodaje da je cilj hrvatskog turizma ove godine na tom tržištu blagi porast prometa u odnosu na lani, a iako je još rano za procjene touroperatora svi na tom tržištu vjeruju u dobar odaziv za Hrvatsku, čemu tradicionalno pridonosi njena blizina i poznavanje u Austriji, ali i podaci da oko 60 posto Austrijanaca putuje na odmor osobnim prijevozom, a i 65 posto njih u Hrvatskoj su stalni gosti.
Vlatković važnim napominje i da su Austrijanci česti gosti u Hrvatskoj i u glavnoj te u pred i posezoni, u svim vrstama smještaja, kao i da se sve više zanimaju i za kontinentalne destinacije, posebno za Varaždin i Osijek koji slijedom toga mogu očekivati i pomake u prometu iz Austrije.
Dosta zanimanja kod specijaliziranih austrijskih agencija i publike ima i za kulturni turizam u Hrvatskoj, a dobro je prihvaćena i vijest o smanjenju stope PDV-a u ugostiteljstvu u Hrvatskoj, što bi, smatra, mogao biti i dodatni poticaj brojnim već postojećim austrijskim investitorima u hrvatskom turizmu, a možda privući i nove.
Na sajmu u Beču nositelj predstavljanja hrvatskog turizma je HTZ na čijem štandu od blizu 90 metara četvornih svoju ponudu promovira i sedam hrvatskih turističkih tvrtki-suizlagača, a organizator očekuje više od lanjskih oko 150 tisuća posjetitelja.
Po najnovijim podacima Državnog zavoda za statistiku u Hrvatskoj je tijekom jedanaest mjeseci prošle godine boravilo blizu 940 tisuća austrijskih turista koji su ostvarili nešto malo više od 5 milijuna noćenja, što je 6 odnosno 5,5 posto više nego u istom razdoblju 2011.