Globalno povjerenje potrošača u trećem tromjesečju ojačalo je u odnosu na prethodna tri mjeseca, poduprto poboljšanjem u Sjedinjenim Državama, no zabrinutost u vezi gospodarstva i dalje ograničava njihovu potrošnju, pokazalo je u ponedjeljak objavljeno izvješće te globalne istraživačke tvrtke.
Šezdesetdva posto globalnih potrošača smatra da su gospodarstva njihovih zemalja u recesiji, nasuprot njih 57 posto u prethodnom tromjesečju, pri čemu polovina ispitanika očekuje da će recesija trajati još godinu dana. Njih 69 posto kazalo je da su promijenili potrošačke navike ne bi li više uštedjeli.
Optimizam među potrošačima najsnažniji je na tržištima u nastajanju, na čelu s Indijom i Indonezijom. Među najvećim optimistima je i Švicarska koja je značajno napredovala na ljestvici u odnosu na drugo tromjesečje, za čak 10 mjesta, što ukazuje na sve veći jaz po pitanju oporavka između sjeverne i južne Europe.
U toj skupini nalaze se i Filipini, Ujedinjeni Arapski Emirati, Saudijska Arabija, Tajland, Brazil, Kina, Malezija i Egipat, pokazuje najnovija rang lista tvrtke Nielsen.
Izrazitije poboljšanje ozračja među potrošačima zabilježeno je u Tajlandu, Belgiji, Australiji i Norveškoj, dok je ono značajno pogoršano u Hong Kongu, Izraelu, Argentini i Južnoj Koreji.
Nielsenov globalni indeks povjerenja potrošača u trećem je tromjesečju u prosjeku uvećan za jedan bod, na 92 boda, nakon što je u drugom tromjesečju pao za tri boda. U usporedbi s trećim tromjesečjem prošle godine uvećan je za četiri boda.
Drži se ipak i dalje ispod 100 bodova, sugerirajući da su potrošači pesimistični glede budućnosti.
Mađari, muku mučeći s recesijom, rastućom inflacijom i neizvjesnim dogovorom s Međunarodnim monetarnim fondom o standby aranžmanu ponovo su potvrdili poziciju najpesimističnijih potrošača, peto tromjesečje zaredom. Pesimizmom se posebno ističu i korejski i hrvatski potrošači.
Grčka, Italija i Španjolska, gospodarstva u samom središtu dužničke krize u eurozoni, također su među najslabijim potrošačkim tržištima.
U krugu najvećih pesimista nalaze se još Portugal, Francuska, Japan i Rumunjska, te Bugarska i Slovačka, koje nisu bile uključene u ranija istraživanja.
Venkatesh Bala, glavni ekonomist The Cambridge Groupa, iz sastava Nielsena, ističe da su potrebne dodatne mjere kako bi se ojačalo povjerenje potrošača.
"Puno ovisi o političarima u SAD-u, Europi i Aziji kako bi se zajamčio zdravi rast i smanjila nezaposlenost u 2013. godini. Ključne su pritom potpore slabijim gospodarstvima u Europi, uz otklanjanje prijetnje kombiniranog povećanja poreza i rezova državne potrošnje u SAD-u. Gospodarstva u nastajanju, poput Kine i Indije, trebala bi se također više usmjeriti domaćoj potrošnji i liberalizaciji industrije. Uz odgovarajuće mjere, globalni potrošač trebao bi se ponovo odvažiti trošiti u idućoj godini", dodao je.
Istraživanje je provedeno između više od 29 tisuća internetskih potrošača na 58 tržišta u razdoblju između 10. kolovoza i 7. rujna.