Ukupna vrijednost modernizacije željezničke pruge od Okučana do Novske procjenjuje se na 40 milijuna eura, od čega je nepovratnih 85 posto sredstava osigurano iz pretpristupnog fonda IPA, dok se 15 posto osigurava iz proračuna Hrvatske.
Dionica Okučani-Novska nalazi se na magistralnoj pruzi Novska-Tovarnik-državna granica, a koja je dio X. paneuropskog koridora, a Hrvatske željeznice žele pripremiti što više projekata koji bi se, posebice na panaeuropskim koridorima, financirali iz fondova EU, istaknuto je.
Radove na rekonstrukciji pruge Okučani-Novska obišli su ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, šef delegacije EU u Hrvatskoj Paul Vandoren, zamjenik ministra regionalnog razvoja i fondova EU Jakša Puljiz te čelnici Sisačko-moslavačke i Brodsko-posavske županije, kao i predsjednik uprave HŽ-a Infrastrukture Darko Peričić.
"Sve se odvija prema utvrđenoj dinamici i ovo je treći projekat, nakon obnove pruge Vinkovci-Tovarnik-državna granica i modernizacije sigurnosno-signalnih uređaja na Glavnom kolodvoru u Zagrebu, kojeg uglavnom financiramo iz IPA fonda", kazao je Peričić.
Istaknuo je kako je strategija Hrvatskih željeznica pripremiti što više projekata koji bi se financirali iz fondova EU te da je većina namijenjena X. (Zagreb-Tovarnik) i V.b koridoru (Rijeka-mađarska granica).
I ministar Siniša Hajdaš Dončić naglašava kako su ta dva koridora važni za Hrvatsku te da na njima postoji mogućnost korištenja fondova EU, a cilj je da se do 2018. na njima obnovi 300 kilometara pruge.
Kazavši da je EU zainteresirana za obnovu hrvatske željeznice Paul Vandoren je rekao kako su sve te investicije prilika za zapošljavanje ljudi, a uvjeren je i da će Hrvatska biti uspješna u korištenju sredstava iz fondova EU namijenjenih daljnjoj obnovi hrvatske željeznice.
Radovi na rekonstrukciji dionice Okučani-Novska, na kojoj je zbog dotrajalosti brzina smanjena na 60 kilometara na sat, počeli su u rujnu i prema planu bit će završeni do kraja 2014. godine, a nakon modernizacije na njoj će biti uspostavljena projektirana brzina od 160 kilomatara na sat.
Rekonstrukcija obuhvaća dvije cjeline - modernizaciju međukolodvorskog razmaka Okučani-Novska (oko 16,8 kolometara) te rekonstrukciju kolodvora Okučani (oko 3 kilometra).
(Hina) xzsev ybn