Slijepi miševi progledali zahvaljujući kemikaliji

Autor: vrad
WASHINGTON, 26. srpnja 2012. (Hina/AFP) - Slijepim miševima se vratio vid pošto im je ubrizgana kemikalija koja ih je učinila osjetljivima na svjetlo, rekli su američki znanstvenici u studiji objavljenoj u srijedu koja budi nadu da će se pronaći lijek za sljepoću.

Kemikalija s oznakom AAQ korištena u istraživanju djeluje na stanice mrežnice koja pod njezinim djelovanjem postaje fotoosjetljiva, rekao je Richard Kramer, profesor biologije na Berkeleyju, u Kaliforniji i glavni autor studije objavljene u časopisu Neuron.

Metoda djeluje privremeno i ne zahtijeva kirurški zahvat. Mogla bi označiti treći pristup u traženju lijeka za sljepoću, uz ugradnju čipova i presađivanje matičnih stanica, dvije tehnike koje znanstvenici trenutačno istražuju.

"Prednost ove metode je što se kemikalija može dozirati, kombinirati s drugim terapijama i prestati uzimati ako niste zadovoljni rezultatima", dodao je Kramer.

Premda je teško ocijeniti kvalitetu vida kod ispitivanih miševa, znanstvenici su otkrili blagotvoran učinak kemikalije vidjevši da im se zjenice skupljaju na svjetlu i da se nastoje skloniti od svjetlosnih zraka.

"Još moramo dokazati da su ti (kemijski) spojevi sigurni i da će djelovati i na ljude, ali ovi rezultati pokazuju da ova vrsta spojeva obnavlja fotoosjetljivost mrežnice koja je propala zbog genetske bolesti", rekao je Russell Van Gelder, suradnik u istraživanju.

Znanstvenici napominju da rade na novom naraštaju kemijskih spojeva koji će se koristiti u daljnjim istraživanjima na miševima.

(Hina) xvrad ybr