Ukupno je u prva četiri mjeseca ove godine u Hrvatskoj registrirano 14.549 novih automobila. U odnosu na isto razdoblje godine prije to je manje za 1.214 vozila ili za 7,7 posto.
Tržište automobila u Hrvatskoj pod utjecajem je promjene porezne regulative odnosno povećanja PDV-a sa 23 na 25 posto te novog načina obračuna PDV-a na kupnju automobila kao sredstva za rad, koji je stupio na snagu 1. ožujka ove godine. Zbog toga je u veljači prodaja nakratko povećana jer su poduzetnici do 1. ožujka mogli u obračunu PDV-a odbiti 70 posto pretporeza pri kupnji automobila, a to više ne mogu, pa su požurili do tada iskoristiti tu povlasticu. S druge strane, neki građani koji su možda dvojili o kupnji automobila, požurili su s kupnjom ne bi li uštedjeli na nižoj stopi PDV-a.
Najnovije brojke pokazuju da je taj učinak bio privremen te da se prodaja ne samo vratila na uobičajene brojke, već i znatno pala. Pored toga, u travnju su automobili prodavani tijekom 24 radna dana, a u ožujku ih je bilo 27.
Najprodavanija marka u travnju bila je Volkswagen sa 387 prodanih automobila i tržišnim udjelom od 13,7 posto. Među prodavanijim markama su i Peugeot sa 227 vozila, Renault sa 238 automobila, Citroen 240, Opel sa 250 i Hyundai sa 220 vozila.
Volkswagen je najprodavanija marka automobila u Hrvatskoj i ukupno u prva četiri mjeseca ove godine sa 1.956 vozila i tržišnim udjelom od 13,4 posto. Slijedi Peugeot sa 1.308 vozila i tržišnim udjelom od 9 posto, Renault s 1.252 vozila i udjelom od 8,6 posto, a među prvih pet još su Citroen sa 1.239 i Opel s 1.175 prodanih novih putničkih i lakih gospodarskih vozila.