"Konkretnih zaključaka nema, ovo je otvorena rasprava i sada bi trebalo napraviti dijagnozu i vidjeti gdje su učinjeni dobri koraci a gdje bi trebalo popraviti", izjavila je novinarima prorektorica sa zagrebačkog Sveučilišta Melita Kovačević nakon okruglog stola kojemu je bio cilj da razloge za i protiv integriranih studija stave u kontekst europskih i hrvatskih iskustava, planova razvoja visokog obrazovanja u Hrvatskoj, ali i trenutne pravne regulative vezane uz visoko obrazovanje.
Tema okruglog stola, koji je okupio predstavnike akademske zajednice, sveučilišta, gospodarstva, agencija, ministarstava, nametnula se temeljem zahtjeva pojedinih fakulteta s različitih sveučilišta da se preddiplomski i diplomski studiji "integriraju". Najveće zalaganje za integraciju studija je u području humanističko-društvenih znanosti, odnosno, od filozofskih fakulteta i Ekonomskog fakulteta, napomenula je Kovačević.
Odgovarajući na pitanje ima li procjena da bi integracija studija značila odustajanje od Bolonjskog procesa, prorektorica Kovačević je rekla da sama integracija ne znači odustajanje od Bolonje jer se ne govori o cijelom sustavu već o nekim njegovim dijelovima. "Mislim da uopće ne smijemo i ne možemo u tom smjeru razgovarati jer to nije europska opcija", ocijenila je Kovačević.
Rekla je i da rasprava nije išla u smjeru opredjeljenja za ili protiv prelaska na integrirane preddiplomske i diplomske studije, dodajući da su "svi prepoznali da postoje određeni problemi".
Studentima je problem u roku tri godine završiti studij, navela je prorektorica dodajući i da je problem to što ne postoji kompatibilnost između završenih programa i potreba tržišta koje ne prepoznaje bachelor diplomu. Zamijećeno je da svi, kada se pogledaju oglasi za rad, naglašavaju da im treba razina magistra, odnosno, diplomskog studija, a ne bechelor, kazala je.
Problem je i to što svi studenti koji su završili nižu razinu nastoje ići na magisterij. To je suprotno nastojanjima Bolonjskog procesa jer nije cilj da studij svima traje pet godina, kazala je dodajući da takav sustav obrazovanja postaje skuplji nego prijašnji koji je trajao četiri godine.
"Činjenica je da imamo problema, da se išlo u reformu bez odgovarajućih financijskih instrumenata, da su neke stvari napravljene prenaglo, ali je i razvidno da nema drugog puta nego razvijati ono što je započeto", kazala je zauzevši se za odgovarajuće zakonske okvire i financijske elemente.