Prometne nesreće najčešći su uzrok smrti u toj dobnoj skupini i odgovorne su za trećinu izgubljenih života tinejdžera u SAD-u, prema kalifornijskom Centru za kontrolu i sprečavanje bolesti.
Kalifornijski prometni ured obradio je podatke o poginulim tinejdžerima u dobi od 16 do 19 godina u razdoblju od 20 godina.
Podaci pokazuju da u saveznim državama u kojima nema ograničenja za mlade vozače godišnje smrtno strada 47 na svakih sto tisuća tinejdžera, dok sa strožim propisima broj stradalih pada na 30 tinejdžera na svakih 100 tisuća.
"U SAD-u stroži programi ograničenja koji su uključili zabrane vožnje noću i ograničeni broj tinejdžera u vozilima rezultirali su bitno manjim brojem smrtno stradalih kod 16-godišnjaka", ističe voditelj istraživanja Scott Masten iz kalifornijskog prometnog ureda.
Istraživanje je također pokazalo nagli skok smrtnosti, za 12 posto, kod tinejdžera u dobi od 18 godina kada prestaju vrijediti ograničenja u vožnji.
"Daljnja istraživanja trebala bi otkriti što uzrokuje takav porast među 18-godišnjacima i koje bi prilagodbe u ograničenjima trebalo provesti", kaže Masten.
Za dobnu skupinu 19-godišnjih vozača smrtnost se vraća na razinu koja se bilježi kod 17-godišnjaka.
U SAD su pojedine savezne države od 1996. počele uvoditi ograničenja za mlade vozače do 18 godina, poput zabrane vožnje iza ponoći ili maksimalni broj od dva tinejdžera po vozilu.