Ugovorom od 26. srpnja ove godine Mexival Anstalt je stekao 100 posto udjela u JLH-u te svim njegovim povezanim društvima, a Agencija je 1. kolovoza zaprimila potpunu prijavu namjere provedbe koncentracije.
Na temelju toga je Agencija 8. kolovoza objavila javni poziv za dostavljanje pisanih primjedbi i mišljenja o koncentraciji, koji je istekao 23. kolovoza, a u tom roku nije zaprimila nijednu primjedbu na koncentraciju, navodi se u priopćenju.
Temeljem prikupljenih podataka i analize strukture mjerodavnog tržišta, Agencija je zaključila kako ta koncentracija, unatoč smanjenju broja konkurenata na mjerodavnom tržištu, neće imati značajne negativne učinke na tržišno natjecanje na mjerodavnim tržištima.
Naime, iako Grupacija Lukšić tom koncentracijom preuzima ukupno poslovanje Jadranskih luksuznih hotela u Hrvatskoj, do preklapanja na tržištu dolazi samo na području Dubrovnika i dubrovačke rivijere, gdje Grupacija Lukšić od JLH preuzima četiri hotela.
Kao mjerodavna tržišta Agencija je utvrdila tržišta hotela s tri te s četiri i pet zvjezdica, a u zemljopisnom smislu mjerodavno tržište je bilo određeno područjem grada Dubrovnika te dubrovačke rivijere (hrvatsko-crnogorska granica na istoku, do cestovnog ulaza na poluotok Pelješac iz smjera Dubrovnika na zapadu te Elafitsko otočje).
Kriterij za izračun tržišnih udjela, pak, bili su podaci o raspoloživom kapacitetu (odnos broja ležajeva pojedinog hotela u odnosu na ukupan broj ležajeva hotela na mjerodavnom tržištu) i ostvarenom broju noćenja (broj noćenja ostvaren u promatranom hotelu u odnosu na sva noćenja na mjerodavnom tržištu).
Analiza tržišta i udjela je pokazala da provođenje koncentracije ni u jednoj od kategorija, ni na području grada Dubrovnika kao ni na području dubrovačke rivijere, neće imati negativan učinak na tržište.
Tržišni udjeli nakon koncentracije kreću se između 20 i 30 posto, pa samim time ne dolazi ni do štete za potrošače, ističu iz AZTN-a.
Osim toga, ponuda hotelskog smještaja na promatranim tržištima premašuje potražnju, a na tržištu ne postoje prepreke za ulazak konkurenata.
Štoviše, u protekle tri godine su realizirani ili su u tijeku realizacije projekti koji zapravo jačaju konkurenciju na tržištu, navode iz Agencije.
AZTN također smatra da se provedbom koncentracije sprječava ozbiljna degradacija Grupacije JLH i njenog proizvoda s obzirom na sadašnje financijsko stanje i perspektive.
U ocjeni ove koncentracije AZTN je uvažila i praksu Europske komisije u određivanju mjerodavnog tržišta u sličnim predmetima.
EK tržište hotela segmentira ili kroz cijenu/razinu usluge koja se temelji na kategorizaciji, odnosno zvjezdicama dodijeljenima pojedinom hotelu ili kroz vlasništvom nad hotelom, odnosno hotelskim lancima na jednoj strani i neovisnih hotela na drugoj strani.
S obzirom na strukturu tržišta i statističke podatke AZTN je smatrao da je u definiranju mjerodavnog tržišta realnije uzeti kriterij kategorizacije hotela, navodi se u priopćenju.