FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Pahorova vlada razmišlja o koncesiji na ceste i ukidanju vinjeta

Autor: lfia
LJUBLJANA, 25. kolovoza 2011.(Hina) - Nedavna objava međunarodnog natječaja za izradu sustava elektroničke naplate cestarine u Sloveniji po prevoženim kilometrima naišla je na žestoko protivljenje stranke bivšeg premijera Janeza Janše, dok sadašnja vlada Boruta Pahora muku muči sa sve manjim proračunskim prihodima te s 4 milijarde eura duga državne tvrtke za autoceste (DARS) pa razmišlja o njihovoj mogućoj privatizaciji, navode slovenski mediji.

Bivša vlada Janeza Janše uvela je vinjete pred parlamentarne izbore 2004. godine, pa se oštro protivi njihovu ukidanju, dok je sadašnja vlada Boruta Pahora sklona njihovu postupnom ukidanju i davanju slovenskih autocesta u koncesiju stranom ponuđaču.

Polemiku o tome dobiva li Slovenija dovoljno novca od cestarina s obzirom na svoj "strateški" položaj u regiji opet je povela Slovenska demokratska stranka (SDS) koju vodi bivši premijer, a koja prema ispitivanjima ima najviše mogućnosti i za dobivanje novog mandata na sljedećim izborima.

Ona je, navode mediji u Sloveniji, ovih dana pozvala Pahora da opozove natječaj za projekt elektronske naplate cestarine, vrijedan 173 milijuna eura, koji je objavljen početkom ovog mjeseca. Plan Pahorove vlade je da bi se za nekoliko godina elektronska naplata cestarine "po kilometru" umjesto vinjeta najprije primijenila na teretni, a onda i na putnički promet, a vinjete ukinule.

Član Janšine stranke i nekadašnji državni tajnik za promet Peter Verlič izjavio je kako postoje sumnje da je natječaj namješten za jednu američku tvrtku s čijim se direktorom premijer već više puta sastao, što je Pahorov ured zanijekao.

Desna oporba je također oštro prosvjedovala protiv signala ministra prometa Patricka Vlačiča da bi državna tvrtka DARS, koja upravlja autocestama i čijih 4 milijarde eura kredita opterećuje državni proračun, mogla biti prepuštena stranom ulagaču koji bi bio spreman prihvatiti upravljanje slovenskim autocestama u sustavu koncesije ako preuzme najmanje 50 posto DARS-ova duga.

"DARS bi morao ostati u državnim rukama, a treba ostati i na sustavu vinjeta, sve dotle dok Bruxelles ne donese jedinstven sustav naplate cestarine za cijelu Europsku uniju", rekao je Verlič.

Slovenski mediji navode da će u rebalansu državnog proračuna, za koji Pahorova vlada očekuje da će ga parlament uskoro prihvatiti, biti najviše rezova na području planiranih infrastrukturnih ulaganja. Osobito se to odnosi na gradnju novih i održavanje postojećih autocesta i magistralnih cesta. Uz to, mediji dodaju da sadašnja vlada smatra kako bi u razvoju prometne infrastrukture Slovenija ubuduće prednost trebala dati željeznicama.

Od toga je naime bitno ovisan razvoj luke Koper kako ne bi izgubila svoje dosadašnje prednosti u odnosu na druge sjevernojadranske luke, jer je sadašnja infrastruktura zastarjela pa bi Koper mogao izgubiti prednosti koje ima pred Rijekom i Trstom.

Mediji navode da je Pahor unatoč neuspjelom pokušaju da u zajednički poslovni holding poveže Luku Koper, Slovenske željeznice i špedicijsku tvrtku Intereuropa i dalje mišljenja kako bi do toga postupno ipak moglo doći, osobito ako se za razvoj koparske Luke jače zainteresiraju Njemačka i Deutsche Bahn.

(Hina) xfl ybr

An unhandled error has occurred. Reload 🗙