Križanič se u Bruxellesu sastao s europskim povjerenikom za tržišno natjecanje Joaquinom Almuniom kako bi ga informirao o namjeravanoj dokapitalizaciji Nove Ljubljanske banke (NLB), SID banke, te nacionalnog zračnog prijevoznika Adria Airways.
"Europska komisija želi dodatne informacije o aktivnostima Slovenije u ta tri slučaja, prije nego što odluči o tome hoće li ih odobriti", rekao je Križanič nakon susreta s Almuniom.
Prema propisima Europske unije, ulaganja države u poduzeća, makar ona bila u državnom vlasništvu, tretiraju se kao "državna pomoć" i mogu se odobriti jednom u deset godina.
Novu Ljubljansku banku (NLB), koja je u većinskom vlasništvu države, vlada je iz proračuna ove godine već dokapitalizirala iznosom u visini 250 milijuna eura, no prema nekim informacijama slovenskih medija u toj banci uskoro očekuju novu dokapitalizaciju u istom ili većem iznosu budući da su mali izgledi da u dokapitalizaciji sudjeluje belgijska skupina KBC koja još uvijek posjeduje oko 30 posto dionica NLB-a.
Križanič je objasnio da je državna pomoć NLB-u te SID banci nužna u prilikama koje su nastupile nakon svjetske krize, jer je u prvom slučaju riječ o sistemskoj banci, a u drugom banci za potporu izvoznicima. Iz sličnih razloga potrebna je i dokapitalizacija zrakoplovnog prijevoznika Adria Airways, kojemu je vlada već odobrila 49,5 milijuna eura državne pomoći, kako bi se tvrtka izvukla iz gubitaka, restrukturirala i u budućnosti privukla stranog strateškog ulagača.
Prema ocjenama slovenske vlade, Europska komisija sasvim će sigurno odobriti državnu pomoć Adriji Airways jer tvrtka u zadnjih deset godina nije dobila državna sredstva, dok se za slučaj Nove Ljubljanske banke u Bruxellesu očekuje i program njezina restrukturiranja iako se dopušta da joj je moguće odobriti novu državnu dokapitalizaciju radi osiguranja financijske stabilosti, ali uz određene uvjete.