U toj je nesreći 7. travnja 2011. poginuo strojovođa, a njegov pomoćnik teže ozlijeđen.
"Na osnovi istraženih činjenica i okolnosti utvrđenih u prvom nalazu i istrazi istražno povjerenstvo je zaključilo da je po članku 19. stavku 1. Zakona o sigurnosti u željezničkom prometu za nastanak izvanrednog događaja odgovorna HŽ-Infrastruktura d.o.o., s napomenom da se u tome objektu (staru 138 godina), koji nije pokazivao znakove nestabilnosti, u velikoj mjeri odstupalo od sigurnosnih standarda po kojima se u današnje vrijeme grade obložni zidovi", navodi se u mišljenju istražnog povjerenstva HŽ-a.
HŽ-ovo istražno povjerenstvo 5. svibnja 2011. objavilo je svoje mišljenje glede odgovornosti za nesreću teretnog vlaka kod tunela Kupjaka (zakonski rok za završetak interne istrage bio je 7. svibnja 2011.).
Po Pravilniku o izvanrednim događajima HŽ-Infrastruktura, ako se ne slaže s tim izvješćem, ima pravo žalbe.
Uprava HŽ-Infrastrukture zatražila je, navodi se u priopćenju, da se o zaključcima istražnog povjerenstva očituju Građevinski poslovi održavanja i Razvoj i građenje u roku od 15 dana. Također, uprava HŽ-Infrastrukture kani ponuditi odštetu obitelji poginulog strojovođe te snositi troškove liječenja ozlijeđenog kolege.
"Kad završi postupak, uprava HŽ-Infrastrukture vodit će daljnje postupke prema mjerodavnim institucijama", stoji u priopćenju koje je potpisao predsjednik uprave HŽ-Infrastrukture Branimir Jerneić.