FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SKV: Svijet uz kavu

Autor: sbak
ZAGREB, 18. veljače 2011. (Hina) - Donosimo pregled zanimljivost iz svijeta

SYDNEY - Oko 20.000 šišmiša morat će napustiti Kraljevski botanički vrt u središtu Sydneya nakon što je sud odlučio da su u tom parku napravili previše štete i da ih se mora preseliti. Leteće lisice, (pteropus hypomelanus), najveći australski šišmiši, načinili su veliku štetu stotinama rijetkih stabala u botaničkom vrtu u centru glavnog grada, smatra sud. Vjeruje se da će ih vlasti potjerati iz vrta uz pomoć zvučnika preko kojih će emitirati glasne industrijske zvukove. Skupina za zaštitu šišmiša kaže da je park važno stanište šišmiša koje su i vlasti proglasile "ranjivom" vrstom, te da oni nemaju puno mjesta na kojima mogu živjeti. Predstavnica skupine je rekla da su mužjaci jako vezani za svoje stanište i da će ih tek jaki stres natjerati da ga napuste.

BIŠKEK - Kirgistanski parlament je velikom većinom odlučio da po ruskome premijeru Vladimiru Putinu imenuje jednu planinu i tako ojača veze s Moskvom. Zakonodavci te srednjoazijske zemlje održali su tri brzinska glasovanja u samo jednoj minuti i 4446 metara visok vrh u gorju Tien Šanu nazvali po Putinu, nositelju crnoga pojasa u džudu i ljubitelju skijanja. Vladin prijedlog da se planina nazove po bivšem KGB-ovu špijunu službeno je potekao od lokalnih seljaka iz pokrajine Čuje, a cilj mu je "ovjekovječiti ime ruskoga premijera Vladimira Putina". Usput će se "zacementirati prijateljski kirgistansko-ruski odnosi", kaže se u parlamentarnom obrazloženju.

PARIZ - Francuska je pokrenula globalnu kampanju kojom želi kulinarski ponovno osvojiti svijet i vratiti naslov glavnoga europskog izvoznika hrane koji joj je prije četiri godine otela Njemačka. Njemačka je poznatija kao moćna industrijska zemlja, a 2007. skinula je s trona Francusku jer je snažna konkurencija ugrozila slavne francuske proizvode poput vina i sira. Lani je UNESCO na svojem popisu svjetske baštine imao "francuski gastronomski obrok" od četiri slijeda, a Francuska ove godine planira diljem svijeta reklamirati svoje prehrambene proizvode kampanjom "Tako francusko, tako dobro", s logom na kojem je vilica povezana s vinskom čašom. U multimedijskoj kampanji bit će i aplikacija za mobitele, rekao je ministar trgovine Pierre Lelouche na početku kampanje, tri dana prije početka francuskoga poljoprivrednog sajma. "Saznat ćete gdje je najbolji francuski sir u Šangaju i najbolji kroasan u Istanbulu", dodao je Lellouche. Po njegovim riječima, francuska hrana treba skinuti imidž nedostupnosti prosječnu čovjeku.

BARCELONA - Proizvođači mobitela odlučili su tržište obogatiti novim "inteligentnim mobilnim aparatima" koji su jednostavni i pristupačni osobama treće životne dobi. "U Španjolskoj, Francuskoj, Velikoj Britaniji i Italiji živi između 10 i 15 milijuna ljudi starijih od 60 godina, a polovica ih se ne koristi mobilnim telefonima, kazao je za France presse Christophe Yerolymos, direktor francuske podružnice austrijske tvrtke Emporia, koja tržištu nudi jednostavne mobilne telefone za starije, na rubu Svjetskog kongresa mobilne telefonije što u četvrtak završava u Barceloni. Emporia, koja slavi 20 godina postojanja i švedska tvrtka Doro, koja je mobilne telefone za starije počela proizvoditi 2007., vode računa o tom specifičnom tržištu. Mobilni telefoni su uobičajene veličine, modernog dizajna, no zasloni su nešto veći, slova čitkija, tipke na tipkovnici veće i kompatibilni su sa slušnim aparatima. "Dvije tvrtke koje proizvode mobilne aparate za starije nisu previše" na tržištu, kazao je glasnogovornik Emporije, podsjetivši na pokušaj britanskoga mobilnog operatera Vodafonea, koji je 2000. tržištu ponudio liniju Vodafone Simply. I Alcatel je ponudio pojednostavljenu inačicu mobitela pod nazivom One Touch, koja nije nužno namijenjena starijim osobama, već svima koji žele imati vrlo jednostavan mobilni telefon. Yerolimos je objasnio kako se jednostavnim Emporijinim mobitelima ne koriste samo osobe starije životne dobi već i "dinamični" klijenti koji "vole surfati internetskim stranicama, no radije to čine u toplini vlastita doma, za računalom". Također je objasnio kako je Emporia osmislila i liniju nazvanu Plus, vrlo jednostavnu za uporabu - mobitel ima samo četiri tipke A,B,C i D. Brojevi na njima su memorirani, a postoji i dodatna tipka SOS. Namijenjena je osobama u dobi iznad 80 godina života koji možda pate od zaboravljivosti.

(Hina) xsb ysb

An unhandled error has occurred. Reload 🗙