Branimir Bošnjak kazao je predstavljajući knjigu da se radi o najtemeljitijem i najsistematičnijem tematu hrvatskog pjesništva 20. stoljeća. Po njegovim riječima, knjiga je prijelomna jer utvrđuje neke bibliografske nesređenosti, upozorava na propuste i prešućivanja, primjerice, dijalektalnog pjesništva.
Milanja upozorava i na zaobilaženje katoličkoga pokreta i pjesništva, kojemu je poticaj dao Prvi katolički kongres održan 1900. Uz tri značajne podjele pjesništva s početka stoljeća (simbolizam, impresionizam i secesionizam), kaže Bošnjak, autor zaključuje da je religijsko pjesništvo, koje je bilo "ideološki zabačeno", legitimni dio pjesništva hrvatske moderne.
Ivan Rogić Nehajev drži da je u razdoblju moderne stvoren opus koji može stati uz bok europskom, a negdje čak može biti njegova prethodnica. Drži da će knjiga pomoći u istraživanju cjelokupne hrvatske književnosti, a bit će značajna "onima koje zanima transformacija u odnosu hrvatska kultura - hrvatsko društvo".
Izdavač knjige napisane na 450 stranica je "Altagama". U uvodnim poglavljima autor podastire književnu dinamiku i govori o svakoj od temeljnih stilskih paradigmi (secesionizam, impresionizam, simbolizam). Autor u knjizi posvećuje pozornost i manjim pjesnicima toga razdoblja, otkriva potpuno zaboravljene pjesnike, katalogizira i po prvi puta podastire katoličko pjesništvo. Među obrađenim pjesnicima tu su Ivo Vojnović, Ante Tresić Pavičić, Vladimir Nazor, Vladimir Vidrić, A.G. Matoš, Janko Polić Kamov, Iso Velikanović i brojni drugi.
Cvjetko Milanja (1943.) radio je kao profesor novije hrvatske književnosti na Odsjeku za kroatistiku Filozofskog fakulteta u Zagrebu do 2009. Sada radi na Institutu Ivo Pilar. Objavljuje kritike, oglede studije, i rasprave.
Priredio je niz knjiga izbora poezije hrvatskih pjesnika te u okviru nastojanja da obradi ekstenzivnu povijest hrvatskog pjesništva 20. stoljeća objavio je knjige: Hrvatsko pjesništvo od 1950. do 2000.; Pjesništvo hrvatskog ekspresionizma te Hrvatsko pjesništvo 1900. -1950. (novosimbolizam, dijalektalno pjesništvo).