Prethodni rekord od 416,6 km/h jedan je kineski vlak postigao na pruzi od Šangaja do Hangzhoua puštenoj u promet 26. listopada.
Kinesko ministarstvo napominje da je novi svjetski rekord postigao redovit vlak koji nije bio posebno prilagođen za tu svrhu.
Francuski TGV (vlak velikih brzina) vozio je 2007. brzinom većom od 574 km/h, no bio je to eksperimentalni vlak s posebnim motorom i na posebno dizajniranoj pruzi.
Kina ima više od 7.430 kilometara pruge za vlakove velikih brzina. Peking je počeo ambiciozan program razvoja željeznice kako bi sa sadašnjih 86.000 km pruga do 2020. raspolagao sa 120.000 km pruge za vlak velikih brzina.
Većina kineskih vlakova domaće su proizvodnje no tehnologija slijedi uzore proizvoda kupljenih od zapadnih zemalja, napose Siemensa i Kawasakija, a sukladno ugovorima o prijenosu tehnologije.