Sporazum je potpisao jedino SHŽ, dok ga Uprave HŽ-ovih društava i ministar Kalmeta više ne žele potpisati, ističe sindikat u pismu.
Osim toga, tvrdi da se parafirani sporazum ne poštuje u vezi isplate plaća i terenskih dodataka radnicima Remonta i održavanja pruga.
"Ne pristupi li se odmah potpisivanju i primjeni parafiranog Sporazuma, uključujući isplatu plaće i terenskog dodatka radnika Remonta i održavanje pruga te sanaciji i restrukturiranju društva Održavanje vagona, ukoliko se odmah ne pristupi rješavanju problema financiranja HŽ-Holdinga i kvalitetnog funkcioniranja njegove uprave, SHŽ će uz potporu Udruge branitelja i invalida domovinskog rata HŽ-a pristupiti organiziranju prosvjeda i štrajka svojih članova", kaže se u pismu.
Sindikat navodi da od obnove pruga zasad nema ništa unatoč nastojanju Vlade da davanjem jamstva HŽ- Infrastrukturi od 630 milijuna kuna oživi obnovu, tako da su tvrtke osnovane radi održavanja, remonta i gradnje pruga pred stečajem.
Remont i održavanje pruga, koje nakon restrukturiranja ima oko 330 zaposlenih, u gubitku je od oko 100 milijuna kuna, tvrdi SHŽ.
Iako je dogovoreno da će vladino Povjerenstvo za koordinaciju pripreme za korištenje fondova EU zatražiti da se HŽ-ovim tvrtkama omogući sudjelovanje u projektima obnove pruga koje sufinancira EU, ni nakon više od mjesec dana nije stigao nikakav odgovor, kažu sindikalci.
SHŽ podsjeća i da je više puta upozorio na probleme u kćerinskom društvu HŽ-a Održavanje vagona, sa 450 zaposlenih koje je, kako se navodi u pismu, u sve težim problemima, a posebnim problemom smatra status HŽ Holdinga d.o.o. koje po tvrdnjama sindikata veći dio članica marginalizira, iako je zamišljen kao vladajuće društvo u sustavu HŽ-a.