Kako se navodi, pošto se zrakoplov najvjerojatnije kompletno zaledio, postao je pretežak, ušao u planinske valove i postao potpuno neupravljiv. Nakon toga je pod oštrim kutom pao s visine od oko 6500 stopa (ft) i udario u brdo podno Vaganskog vrha i od siline udarca se u potpunosti raspao.
Podsjeća se da je Agencija 8. studenoga ove godine, u skladu s dodatkom 13. međunarodne organizacije za civilno zrakoplovstvo (ICAO), dostavila završno izvješće o nesreći zrakoplova "cessne" Agenciji za civilno zrakoplovstvo, Ministarstvu unutarnjih poslova i vlasniku zrakoplova.
Završno izvješće izrađeno je na temelju Zakona o zračnom prometu, Pravilnika o izvješćivanju i istraživanju događaja koji ugrožavaju sigurnost te nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova, dodatku 13 i EU Direktivi 94/56.
Agencija je provela istragu u suradnji s FAA-om (Federal Aviation Administration) i NTSB-om (National Transport Safety Bord) Sjedinjenih Američkih Država, koji ga je odobrio 28. listopada 2010.
Ističe se da u skladu s EU Direktivom 94/56 nije navedeno nijedno ime ni odgovornost neke osobe pa ono ne može i ne smije poslužiti za optuživanje, utvrđivanje odgovornosti i naplatu štete od osiguravatelja.
Među ostalim, u izvješću stoji da je zrakoplov trebao letjeti u skladu s popunjenim i odobrenim planom leta, da je na području oko Gospića ušao u oblake i do nesreće letio suprotno odobrenu planu leta te da su na nesreću utjecali vremenski uvjeti, a vremenska prognoza upozoravala je na zaleđivanje na području kroz koje je zrakoplov letio.
Najavljeno je da će Agencija za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova objaviti završno izvješće o toj zrakoplovnoj nesreći početkom iduće godine na svojim internetskim stranicama www.azi.hr, kad će ta stranica biti u uporabi i kad će biti objavljena sva završna izvješća o nesrećama koje su se dogodile od siječnja 2002. do sada, do kada je registrirano više od 900 nesreća, od kojih je više od stotinu istraženo.