FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Najvjerojatniji uzrok nesreće zrakoplova "cessne" je zaleđivanje

Autor: ipet
ZAGREB, 9. studenog 2010. (Hina) - Najvjerojatniji uzrok nesreće zrakoplova "cessne" T 303, koja se dogodila na Velebitu 5. veljače prošle godine, jest ulazak s necertificiranim zrakoplovom za letenje u uvjetima zaleđivanja u oblake, u zonu zaleđivanja i u planinske valove, a zrakoplov se najvjerojatnije najprije zaledio na repu, stoji u završnom izvješću o nesreći toga zrakoplova koje je danas priopćila Agencija za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova Republike Hrvatske.

Kako se navodi, pošto se zrakoplov najvjerojatnije kompletno zaledio, postao je pretežak, ušao u planinske valove i postao potpuno neupravljiv. Nakon toga je pod oštrim kutom pao s visine od oko 6500 stopa (ft) i udario u brdo podno Vaganskog vrha i od siline udarca se u potpunosti raspao.

Podsjeća se da je Agencija 8. studenoga ove godine, u skladu s dodatkom 13. međunarodne organizacije za civilno zrakoplovstvo (ICAO), dostavila završno izvješće o nesreći zrakoplova "cessne" Agenciji za civilno zrakoplovstvo, Ministarstvu unutarnjih poslova i vlasniku zrakoplova.

Završno izvješće izrađeno je na temelju Zakona o zračnom prometu, Pravilnika o izvješćivanju i istraživanju događaja koji ugrožavaju sigurnost te nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova, dodatku 13 i EU Direktivi 94/56.

Agencija je provela istragu u suradnji s FAA-om (Federal Aviation Administration) i NTSB-om (National Transport Safety Bord) Sjedinjenih Američkih Država, koji ga je odobrio 28. listopada 2010.

Ističe se da u skladu s EU Direktivom 94/56 nije navedeno nijedno ime ni odgovornost neke osobe pa ono ne može i ne smije poslužiti za optuživanje, utvrđivanje odgovornosti i naplatu štete od osiguravatelja.

Među ostalim, u izvješću stoji da je zrakoplov trebao letjeti u skladu s popunjenim i odobrenim planom leta, da je na području oko Gospića ušao u oblake i do nesreće letio suprotno odobrenu planu leta te da su na nesreću utjecali vremenski uvjeti, a vremenska prognoza upozoravala je na zaleđivanje na području kroz koje je zrakoplov letio.

Najavljeno je da će Agencija za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova objaviti završno izvješće o toj zrakoplovnoj nesreći početkom iduće godine na svojim internetskim stranicama www.azi.hr, kad će ta stranica biti u uporabi i kad će biti objavljena sva završna izvješća o nesrećama koje su se dogodile od siječnja 2002. do sada, do kada je registrirano više od 900 nesreća, od kojih je više od stotinu istraženo.

(Hina) pp/xipet ymć

An unhandled error has occurred. Reload 🗙