Rezultati istraživanja o međunarodnom imidžu 50 zemalja pokazali su da je SAD drugu godinu zaredom zadržao prvo mjesto kao zemlja s najboljim općim brendom, priopćio je sjevernoamerički odjel instituta GfK.
U kategorijama odgovornosti za svjetski mir SAD je pak zauzeo 21. a u zaštiti okoliša 26. mjesto, upozorava Simon Anholt, autor istraživanja i savjetnik brojnih vlada.
Francuska je na ljestvici općeg imidža zauzela treće mjesto, zamijenivši mjesta s Njemačkom. Na četvrtom je mjestu Velika Britanija a na petom Japan.
Među vodećih deset najveće su promjene u plasmanu zabilježile južnoeurpske zemlje. Tako Španjolska više nije među prvih deset, dok je Italija pretekla Kanadu i zauzela sedmo mjesto, stoji u priopćenju GfK.
Najveći pomak na ljestvici ove je godine zabilježila Kina, skočivši s prošlogodišnjeg 41. na 14. mjesto.
„Nakon prošlogodišnjeg ogromnog skoka Sjedinjenih Država i njihovog uzleta na vodeću poziciju na ljestvici zahvaljujući izboru predsjednika Obame situacija je u ovoj godini ostala relativno stabilna", zaključio je Anholt.
„Međutim, neizvjesna globalna gospodarska klima u kombinaciji s financijskim paketima pomoći, prirodnim katastrofama i građanskim nemirima urodili su zanimljivim promjenama, osobito među južnoeuropskim zemljama“, dodao je.
U globalnom istraživanju koje je provedeno u srpnju i kolovozu 50 zemalja ocjenjeno je u šest kategorija, uključujući izvoz, sustav upravljanja, kulturu, ljude, turizam, te imigraciju i investiranje.