Branka Arh je istaknula da monografija o Vilimu Svečnjaku nije objavljena za njegova života pa je tiskana o stotoj obljetnici njegova rođenja zahvaljujući Galeriji "Mona Lisa".
Istaknuvši da je Svečnjak punih šest desetljeća prošloga stoljeća bio u žarištu hrvatskoga likovnog života, Arh je ocijenila da njegovo djelo ima i europsko značenje te da još čeka potpuno priznanje.
Njegov golemo djelo obuhvaća slike, crteže, monotipije, keramiku, batik, grafiku, za koja je dobio brojna priznanja, a bio je poznat i po darovnicama HAZU-u, kojega je bio redovit član, te gradovima Zagrebu i Čabru, rekla je Arh. Njegov životni i umjetnički put autorice su podijelile u više razdoblja među kojima je na početku zemljaško, pa riječko, zagrebačko i međunarodno. Afirmaciji u svijetu pridonio je i Svečnjakov nastup na Venecijanskom biennalu 1954.
U svojim zagorskim, mediteranskim, goranskim, slovenskim, makedonskim i talijanskim krajolicima Svečnjak slika prirodu u svoj njezinoj snazi i ljepoti, kadšto tihim i prigušenim tonovima, ali i jakim bojama, pa i pod utjecajem kubizma, no uvijek je ostao odan zavičajnosti. Važno mjesto u njegovu slikarstvu zauzimaju portreti, a napose ženski akt, te djela s cvjetnim motivima, rekla je Arh, zaključivši da je Svečnjakovo stvaralaštvo danas otvoreno i za drukčije pristupe.
U monografiji (300 str.) nalazi se 430 reprodukcija iz opsežna Svečnjakova opusa.