Sukladno inicijativi koju podupire 10 najvećih proizvođača hrane, industrija će dragovoljno pooštriti standarde i nametnuti nove zahtjeve u vezi s oglašavanjem prehrambenih proizvoda koje je putem televizije i video-igrica usmjereno na djecu.
"Ovo je nov i inovativan program čiji je cilj promijeniti mix oglasnih poruka u oglašavanju prehrambenih proizvoda odnosno bezalkoholnih pića usmjerenih na djecu", konstatirao je Steven Cole, predsjednik Vijeća ureda za bolje poslovanje.
Nove smjernice službeno su prihvatili američki ogranak Cadbury Schweppesa, Campbell Soup, Coca-Cola, General Mills, Hershey, Kellog, Kraft Foods, McDonald's, PepsiCo i Unilever Group.
Na te kompanije otpada više od dvije trećine troškova tv-oglašavanja prehrambenih proizvoda i bezalkoholnih pića namijenjenih djeci, naglasilo je Vijeće, koje inače zastupa 129 lokalnih ureda za bolje poslovanje. Riječ je o trgovinskim grupama koje zagovaraju etičku poslovnu i praksu oglašavanja.
Američka regulatorna agencija zatražila je od proizvođača hrana i bezalkoholnih pića da dragovoljno ograniče oglašavanje šećerom bogatih grickalica, bezalkoholnih pića i ostale hrane niske nutricionističke vrijednosti, usmjereno na djecu. Aktivisti za javno zdravlje zabrinuti su zbog učestalih slučajeva pretilosti kod djece, koja kasnije može rezultirati srčanim bolestima i dijabetesom.
U SAD-u je u razdoblju od 1980. broj pretilih među adolescentima u dobi od 13 do 17 godina utrostručen dok je kod djece udvostručen, pokazalo je vladino izvješće, objavljeno u prvoj polovini godine. Washington je nedavno procijenio i da je pretilo 16 posto djece u dobi od šest do 19 godina.