FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

UNESCO: obrazovanje početi od najranijih dana

Autor: ;rtom;
PARIZ, 26. listopada 2006. (Hina/AFP) - Edukacija od najranijeg djetinjstva u mnogim je regijama zanemareno područje obrazovnog sustava, poglavito u subsaharskoj Africi i arapskim zemljama, upozorila je u četvrtak UN-ova agencija za obrazovanje, znanost i kulturu (UNESCO) u svom godišnjem izvješću.
PARIZ, 26. listopada 2006. (Hina/AFP) - Edukacija od najranijeg djetinjstva u mnogim je regijama zanemareno područje obrazovnog sustava, poglavito u subsaharskoj Africi i arapskim zemljama, upozorila je u četvrtak UN-ova agencija za obrazovanje, znanost i kulturu (UNESCO) u svom godišnjem izvješću.

Edukacija male djece ključno je ulaganje za budućnost zemalja u razvoju, ocijenila je UN-ova agencija.

Programi koji kombiniraju edukaciju, prehranu, cijepljenje, zdravstvenu skrb, higijenu i zaštitu "čine čvrste temelje i uvelike se isplate", navodi UNESCO.

Međutim, polovica zemalja u svijetu nema struktura namijenjenih djeci mlađoj od tri godine te pohađanje dječjih vrtića jako varira.

Napredak je ipak zabilježen pa je 2004. godine 37 posto djece pohađalo vrtić u odnosu na samo 17 posto 1975. godine, piše UNESCO i upozorava na goleme razlike između Zapada gdje su vrtići "univerzalna" praksa i zemalja u razvoju, gdje je pokrivenost vrtićima vrlo slaba.

U subsaharskoj Africi samo 12 posto djece pohađa vrtić, u arapskim zemljama 16 posto, a u Aziji 35 posto, dok je u odnosu na njih pravi šampion Latinska Amerika s Karibima gdje vrtić pohađa 62 posto djece.

"Razviti i poboljšati zaštitu male djece" jedan je od šest ciljeva koje je međunarodna zajednica zapisala među mjere za smanjenje siromaštva.

Napredak je ostvaren u redovitom školovanju. Naime, u posljednjih je pet godina za 27 posto porastao broj djece u školama u subsaharskoj Africi. U istom se razdoblju za 21 milijun smanjio ukupan broj djece koja ne pohađaju osnovnu školu te je iznosio 77 milijuna.

Od tog broja tri četvrtine djece izvan sustava osnovnog obrazovanja živjele su na jugoistoku i zapadu Azije te u subsaharskoj Africi.

Ti dijelovi svijeta ujedno su najviše pogođeni smrtnošću djece. Svake godine 10 i pol milijuna djece mlađe od pet godina umire od izlječivih bolesti, bilježi UNESCO.

Smanjio se i jaz između dječaka i djevojčica koji pohađaju osnovnu školu i danas gotovo dvije trećine djevojčica iz 181 zemlje koje su podastrle podatke u ovom istraživanju ide u školu. No, taj se jaz drastično produbljuje u srednjim školama koje pohađa samo trećina djevojčica.

UNESCO zaključuje kako još predstoji mnogo posla u obrazovanju za koje "brojne vlade ne izdvajaju dovoljno novaca". Svaka peta odrasla osoba u svijetu "još je uvijek nepismena", a na jugoistoku i zapadu Azije te u subsaharskoj Africi, kao i u nekim arapskim državama, nepismena je svaka treća osoba.

(Hina) xrt ydj

An unhandled error has occurred. Reload 🗙