Prihvaćanjem tog prijedloga cestarina za hrvatske prijevoznike iznosila bi oko 0,70 kuna po kilometru (oko 0,10 eura), što bi bilo u skladu s prosječnom cijenom cestarina u Europskoj uniji, navodi se u priopćenju.
Trenutačne cijene cestarine za auto ceste u Hrvatskoj kreću se od 1,22 kune do 1,5 kuna po kilometru, dok je primjerice u Italiji cijena cestarine oko 0,67 kuna po kilometru, u Njemačkoj 0,93 kn/km, a u Francuskoj 0,75 do 0,90 kn/km.
Ovu inicijativu HOK je već uputio Vladi i resornom ministarstvu početkom prošle godine, no do sada nije dobio odgovor, navode iz HOK-a.
U Hrvatskoj je registrirano 12.500 obrtnika prijevoznika, od kojih je više od 7.700 registrirano za prijevoz tereta. Svi prijevoznici u Hrvatskoj, sa svojih 155.000 industrijskih vozila i sa otprilike 200.000 zaposlenih zauzimaju važno mjesto u gospodarstvu, navodi se u priopćenju.
Također se dodaje kako u međunarodnom prijevozu sudjeluje 2.800 obrta i tvrtki sa 10.000 kamiona.
Ti poduzetnici u podređenom su položaju spram konkurentnih prijevoznika iz europskih zemalja, posebice onih iz Slovenije i BiH, a jedan od najvećih razloga nekonkurentnosti hrvatskih prijevoznika su velika davanja u svim segmentima poslovanja, napominju iz HOK-a.
Tako primjerice naknade za ceste pri registraciji (županijske ceste) za tegljače u Hrvatskoj iznose 7.750 kuna, u BiH 4.000 kuna, a u Sloveniji 7.700 kuna.
Prijevoznici ističu i kako su cestarine te koje među ostalim smanjuju konkurentnost prijevoznika, posebice istarskih, zbog visokih naknada za korištenje tunela Učka i vijadukta Mirna.
Također napominju kako domaćim prijevoznicima, obrtnicima i vlasnicima tvrtki nije u interesu voziti regionalnim i lokalnim cestama jer su lošiji uvjeti vožnje, ali su na to primorani zbog previsokih cijena cestarine.