"Radi se o puno priče, a malo konkretnih djela. Bilo bi puno bolje da se ministar primi posla nego samo da priča", ustvrdila je Marija Lugarić na konferenciji za novinare, ocijenivši Primorčev i rad njegova ministarstva lošim i nestručnim.
Brošuru o postignućima Ministarstva znanosti i obrazovanja nazvala je pisanim dokazom o tome da ministar Primorac odustaje od bilo kakvih strukturnih projekata, a njegove izjave o pozitivnim iskoracima u školstvu neshvatljivima.
Lugarić je istaknula da udžbenici nikada do sada nisu bili skuplji, da ih nikada nije bilo više, da školske torbe nisu bile teže nego ove godine.
"Ne znam na temelju čega ministar tvrdi drugačije", kazala je, dodavši da učitelji nikada nisu bili lošije plaćeni, da su im primanja po prvi put ispod prosječne hrvatske plaće.
Lugarić smatra i da se novi nastavni plan i program ni po čemu bitno ne razlikuje od starog, da su ciljevi školovanja ostali isti, bez novih inovativnih i izbornih predmeta, da za šest od osam razreda osnovne škole nema novih udžbenika koji su usklađeni s novim planom.
Stoga pita ministra Primorca hoće li ih, sukladno njegovim najavama da udžbenici moraju biti usklađeni s nastavnim planom i programom, povući iz škola.
Flego, pak, prigovara da je primjena Bolognskog procesa na hrvatskim sveučilištima u suprotnosti s europskim smjernicama i standardima, da ništa nije učinjeno u povećanju učinkovitosti studiranja te pravnoj i funkcionalnoj integraciji sveučilišta.
Ministarstvo proziva i da sve manje novca izdvaja za visoko obrazovanje, da ne zapošljava nove kadrove u znanstveno-nastavnim zanimanjima, da ne nabavlja opremu.
Zamoljena da komentira to što je SDP-ovac Davorko Vidović u sisačkoj osnovnoj školi dijelio stranačke slikovnice, Lugarić je ponovila stav SDP-a da je Vidović pogriješio, da to nije smio činiti, ali i dodala da slikovnica, osim logotipa SDP-a, nema nikakvog političkog sadržaja.
Upitana je li, nakon primopredaje vlasti poslije zadnjih izbora, bivša vlast ostavila neke dugove u resoru obrazovanja, Lugarić je odgovorila da je bilo dugova zbog neisplate smjenskog rada učiteljima koji je reguliran kolektivnim ugovorom.
No, dodala je da aktualna vlast nije poštivala dogovoreni tempo isplate duga, pa je dug višestruko narastao, a učitelji su bili primorani podizati tužbe.