FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Ministarstvo prilagođuje škole učenicima s oštećenjima

Autor: ;ilov;
ZAGREB, 11. kolovoza 2006. (Hina) - Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa zatražilo je od ureda državne uprave pri županijama da izrade do početka rujna prijedlog škola u kojima bi se obavila građevinska prilagodba radi njihove što veće dostupnosti učenicima s tjelesnim oštećenjima.
ZAGREB, 11. kolovoza 2006. (Hina) - Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa zatražilo je od ureda državne uprave pri županijama da izrade do početka rujna prijedlog škola u kojima bi se obavila građevinska prilagodba radi njihove što veće dostupnosti učenicima s tjelesnim oštećenjima.

Zahvaljujući toj inicijativi u Hrvatskoj će se prvi put izraditi mreža osnovnih škola u svrhu njihove što bolje pristupačnosti učenicima s većim motoričkim oštećenjima. Kriteriji pristupačnosti određuju, uz ino, uređenje rampa, sanitarnih čvorova, dizala i pokretnih traka.

Na osnovi ankete koju je provelo Ministarstvo znanosti s Hrvatskim savezom udruga tjelesnih invalida utvrđeno je da 298 osnovnih škola pohađa 616 učenika s većim motoričkim oštećenjima.

Do kraja godine Ministarstvo je osiguralo 700.000 kuna školama koje su ranije zatražile građevinsku prilagodbu. Prilikom gradnje novih škola obveza je pak da se poštuju standardi koji osiguravaju njihovu prilagodbu učenicima s motoričkim oštećenjima.

Zbog neprilagođenosti škola, kako ističu u Ministarstvu, učenici s tjelesnim oštećenjima često ne mogu ostvariti svoje pravo na osnovno školovanje u blizini mjesta stanovanja, a Vladini dokumenti, Plan razvoja sustava odgoja i obrazovanja od 2005. do 2010. te Nacionalni plan jedinstvene politike za osobe s invaliditetom i Nacionalni plan aktivnosti za prava i interese djece obvezuju osiguravanje arhitektonske pristupačnosti škola, odnosno škole bez arhitektonskih barijera.

Po podatcima Ministarstva znanosti u hrvatskim školama školuje se oko 10 posto učenika koji stanjem svoga tijela, osjetila i uma, odstupaju od većine ostalih učenika. Neki teško hodaju ili trebaju kolica, neki slabo vide ili čuju, neki teško čitaju ili pišu, sporije zaključuju, neki su u neprestanom nemiru.

Budući da nova hrvatska škola promiče okrenutost učeniku i njegovim potrebama, kako ističu u Ministarstvu, svi oni trebaju našu pomoć i razumijevanje te osiguranje primjerena školovanja.

(Hina)

An unhandled error has occurred. Reload 🗙