Gorivo super 95 može se preporučiti vozilima s motorima sa stranim izvorom paljenja (Ottovi motori) proizvedenim do zaključno 1999. godine, rečeno je na predstavljanju.
Studija je, kako je istaknuo ministar gospodarstva Branko Vukelić izrađena zbog kvalitetnijeg informiranja javnosti o kakvoći motornih goriva te posebno o mogućnosti primjene goriva. Važno je da potrošači znaju, kazao je Vukelić, kakvo gorivo koriste.
Naime, posljednjih mjeseci u hrvatskoj javnost posvećena je velika pozornost kakvoći motornih goriva, posebno sadržaju sumpora te se posve neargumentirano i nestručno o sumporu govorilo kao o potencijalnom uzročniku svih problema, rečeno je.
Točno je da se na hrvatskom tržištu pored goriva koja u potpunosti zadovoljavaju europske standarde nude i goriva s povećanim udjelom sumpora, no, olakšavajuća je činjenica što je više od 50 posto registriranih vozila proizvedeno prije 1999. godine.
Veliku većinu njih čine vozila sa motorima na benzinski pogon, a ta su projektirana upravo za ovakva goriva niže kvalitete, koja su ujedno i cjenovno pristupačnija, istaknuto je na konferenciji za novinare.
Kod dizelskih goriva problem predstavlja veoma visoki sadržaj sumpora, no uzme li se u obzir stanje velikog broja starijih vozila nerealno je očekivati da bi se njihove štetne emisije smanjile i uz uporabu najboljih goriva, kazao je Georg-Davor Lisicin iz Hrvatskog autokluba.
Dodao je kako vozila proizvedena do 1999. mogu koristiti sumporom bogata goriva, dok vozila nove generacije to ne mogu zbog štetnih posljedica za ispušni sustav.
Od 1. siječnja ove godine na hrvatskom tržištu više nema olovnog benzina pa je glavnim pokazateljem kvalitete motornih goriva najveći dopušteni sadržaj sumpora.
S obzirom na njega postoje četiri osnovne vrste goriva, pri čemu eurobenzini s oktanskim brojevima 95, 98 i 100 te eurodizel zadovoljavaju razinu dopuštenih štetnih emisija Euro 4 ili višu i u skladu su sa Uredbom o kakvoći goriva.
Benzini s oktanskim brojevima 95 i 98 (trgovačkih naziva super 95 i super plus 95) i goriva dizel (trgovački naziv dizel, eurodizel - plavi) ne zadovoljavaju razinu dopuštenih štetnih emisija Euro i nisu u skladu s Uredbom o kakvoći goriva, a proizvode se na temelju odluke Vlade.
Ti se benzini mogu preporučiti vozilima s motorima sa stranim izvorom paljenja proizvedenim do 1999., a dizel vozilima s motorima s kompesijskim paljenjem, slabo održavanim vozilima proizvedenim do zaključno 1999, te dobro održavanim vozilima proizvedenim do 1995. godine.
Studiju su na zahtjev Ministarstva izradili Hrvatski autoklub, Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije Sveučilišta u Zagrebu, Znanstveni savjet za naftu pri HAZU, Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagreb i Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.
(Hina) xtp yds