Zakon o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu i podzakonski akti, koji reguliraju uvjete za obavljanje javnoga prijevoza, predstavljeni su predstavnicima brodara, županijskih ureda za pomorstvo, županijskih gospodarskih komora, lučkih kapetanija i državnih lučkih uprava kako bi se brodari što bolje pripremili za tržišnu utakmicu.
Državni tajnik za more Branko Bačić rekao je da će natječaj biti raspisan za svaku pojedinu liniju, nakon što budu doneseni podzakonski akti, među kojima su pravilnik o uvjetima koje moraju ispunjavati brodari u javnom pomorskom prometu i Uredba o dodjeli koncesija za obavljanje javnog prijevoza.
U hrvatskom proračunu izdvojeno je 320 milijuna kuna kojima će se subvencionirati brodari, a na natječaj će se moći javiti svaki hrvatski brodar koji ispuni uvjete propisane zakonom.
Kriterij za određivanje najpovoljnijeg koncesionara bit će traženi iznos subvencije i ponuđena cijena za pojedinu koncesiju, a u obzir će se uzeti iskustvo brodara te kvaliteta, sigurnost i udobnost broda, kazao je Bačić.
Državne koncesije dodjeljivat će se na osam do deset godina, a na taj način želi se zaštiti linijski prijevoz za hrvatske brodare jer se ulaskom Hrvatske u EU neće moći uvoditi novog brodara na liniji koju je ishodio natječajem pojedini brodar.
Bačić smatra da su hrvatski brodari već postigli visoku razinu usluge, a ona će, kako drži, primjenom zakona biti još bolja.
Pomoćnik ministra za pomorski promet, pomorsko dobro i luke Mario Babić kazao je da će brodari i njihovi brodovi za obavljanje javnog prijevoza morati ispuniti sigurnosno-tehničke propise i proći inspekcijski pregled.
Dodao je da će otočani kroz Zakon o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu imati veće šanse putovati boljim i udobnijim brodovima.