Nakon što su stručne osobe provjerile podatke iz "crne kutije" utvrđeno je da je vlak u ponedjeljak vozio brzinom od 80 km na sat u zavoju, neposredno prije ulaska u postaju podzemne željeznice Jesus, što je dvostruko brže od dopuštenog. "Bez sumnje, brzina je prouzročila nesreću", rekao je Garcia novinarima.
Dužnosnik valencijske tvrtke za metro prijevoz "Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana" iznio je pretpostavku prema kojoj je strojovođi, koji je također poginuo u nesreći, možda iznenada pozlilo, prenosi list El Pais.
Naime, vođa španjolskih sindikata Fernando Soto ranije je izjavio kako je riječ o zavoju u koji svi strojovođe ulaze oprezno, malom brzinom. "Sigurni smo da se nešto moralo dogoditi strojovođi", kazao je Soto.
Nekoliko preživjelih putnika španjolskim je medijima u ponedjeljak kazalo kako je kompozicija iznenada počela ubrzavati neposredno prije ulaska u zavoj.