Na forumu su uz hrvatske stručnjake s Građevinskog fakulteta u Zagrebu, Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva te tvrtki proizvođača cementa, sudjelovali austrijski, kanadski i švicarski stručnjaci.
Izgradnja betonskih kolnika u startu je skuplja od asfaltnih, ali zbog dužeg roka trajanja i lakšeg održavanja oni su isplativiji, rečeno je na skupu.
U svijetu betonske kolnike najviše grade u Njemačkoj, Švicarskoj i Belgiji. U Austriji, primjerice, njihova gradnja je počela prije 50 godina, rekao je voditelj Istraživačkog instituta Austrijskog udruženja industrije cementa Johanes Steigenberger.
Prema njegovim podacima, u Austriji je od 200 tisuća kilometara cesta, betonskim kolnicima izgrađeno 2.100 kilometra i to uglavnom autocesta, što je 38 posto od ukupno izgrađenih autocesta u toj zemlji. Visoka gustoća prometa razlog je zašto se upotrebljava beton u izgradnji autoputova, a koristi se i u gradovima gdje je veliko prometno opterećenje, rekao je Steigenberger.