Zajednička istraga američkih i britanskih vlasti mogla bi natjerati zrakoplovne tvrtke da budu opreznije pri formiranju cijene karata i nadoplate za gorivo, no malo je vjerojatno da će ona spriječiti avioprijevoznike da dižu cijenu zrakoplovnih karata.
"Vjerojatno će se nastaviti rast cijena aviokarata kao i rast nadoplate za gorivo. Jasno je da će u budućnosti zrakoplovne tvrtke biti vrlo oprezne pri njihovom formiranju", kazao je Jim Corridore, analitičar tvrtke Standard & Poor's.
Britanske vlasti su tijekom istrage proveli raciju ureda tvrtke British Airways. Tvrtke American Airlines, United Airlines i Virgin Atlantic navode da su također upletene, iako nisu izravna meta istrage.
Američko ministarstvo pravosuđa navodi kako također istražuje moguće slučajeve kršenja pravila tržišne utakmice na području utvrđivanja cijena zrakoplovnih karata i kargo prijevoza.
Bez obzira na istragu, čini se da će međunarodne cijene zrakoplovnih karata, ionako na najvišoj razini u proteklih šest godina, zbog ograničene konkurencije, slabog povećanja kapaciteta na većini ruta i velike potražnje koju generira rastuće globalno gospodarstvo i dalje rasti.
Procjenjuje se da je prosječna cijena aviokarte u jednom smjeru između 160 međunarodnih parova gradova porasla za 7,2 posto u prvom tromjesečju 2006. s 1.666 američkih dolara koliko je iznosila u posljednjem tromjesečju 2005, ističe Prashanth Kuchibhotla, stručnjak za sektor putovanja American Expressa.
Cijene međunarodnih aviokarata u poslovnoj klasi, koje su primarni generator zarade u zrakoplovnim tvrtkama koje pružaju punu uslugu, su prema mišljenju analitičara bile za 5,9 posto veće krajem ožujka u odnosu na kraj 2005.
"Međunarodni su letovi u posljednjih nekoliko godina jedna od svijetlih točaka zrakoplovne industrije", mišljenja je Kuchibhotla.