Dionica Jankomir-Zaprešić vrijednosti je nešto više od 31,5 milijuna eura, a u njenu su sastavu tri značajna objekta - nadvožnjak Bestovje, most preko rijeke Save i nadvožnjak preko željezničke pruge. Izgradnja je trajala nešto manje od dvije godine, dovršena je prije roka, a glavni izvođač radova je Pyhrn Motorway GmbH s uglavnom domaćim podizvođačima.
Ministar mora, turizma prometa i razvitka Božidar Kalmeta na otvaranju je rekao da je na toj dionici u prošlosti bilo puno prometnih nezgoda i zastoja i da je bila jedna od najvećih crnih točaka na prometnicama u Hrvatskoj.
Puštanjem u promet u punom profilu te dionice neće više biti gužvi i povećat će se sigurnost prometa i to je još jedan korak potpunoj izgradnji autoceste Zagreb-Macelj koja bi trebala biti dovršena u travnju iduće godine, kazao je.
Taj se projekt ostvaruje kroz model javno-privatnog partnerstva, a kroz koncesijsko društvo "Auocesta Zagreb-Macelj u kojem Hrvatska ima 49 posto udjela, a Pyhrn Concession Holding 51 posto.
Ta je autocesta smještena na Xa paneuropskom prometnom koridoru i dio je Pyhrnskog cestovnog pravca koji od Nurenberga preko Graza i Maribora vodi do Zagreba.
Kalmeta je najavio da će za dvadesetak dana biti pušteno u promet još 30 kilometara autoceste na dionici Županja-Lipovac čime će Hrvatska ukupno imati 1.020 kilometara autoceste. Do 2008. Hrvatska će imati 1.250 kilometara autocesta, a da bi mreža autocesta bila potpuno dovršena potrebno je da ima oko 1.500 kilometara.
Mreža autocesta važna je zbog povezanosti i podizanja sigurnosti prometa, radi gospodarskog razvoja, otvaranja novih radnih mjesta i rasta životnog standarda, istaknuo je Kalmeta.
Prigodnim riječima nazočnima se obratio i predsjednik Uprave autoceste Zagreb-Macelj Wolfgang Altmann, a na svečanosti otvaranja bili su nazočni i predstavnici Grada Zagreba te Zagrebačke i Krapinsko zagorske županije.