Istraživanjem, koje je provedeno krajem prvog tromjesečja ove godine, obuhvaćeno je 155 tvrtki iz prerađivačke industrije, 133 iz trgovine na malo i veliko te trgovine motornim vozilima, kao i 68 tvrtki iz područja građevinarstva.
Prognozu o oživljavanju aktivnosti u prerađivačkoj industriji u drugoj polovici ove godine u Privrednom vjesniku temelje na značajnom rastu pokazatelja konjukturne klime, čime je nastavljen ulazni trend iz druge polovice 2005. godine.
Pritom se najveće povećanje pokazatelja bilježi u prehrambenoj industriji, proizvodnji strojeva i uređaja te proizvodnji kože, dok tekstilna industrija predvodi područja sa smanjenim pokazateljem.
Od ukupnog broja anketiranih u području prerađivačke industrije, njih 61,09 posto je izjavilo da je potražnja za njihovim proizvodima poboljšana u odnosu na prethodno tromjesečje, dok povećanje narudžbi bilježi 62,09 posto anketiranih tvrtki.
Poboljšani poslovni položaj u narednih šest mjeseci očekuje čak 72 posto ispitani, no, povećanje vlastite proizvodnje očekuje ipak nešto manje, 67,72 posto ispitanih, dok njih 3,38 posto čak očekuje i smanjenje opsega izvoznih poslova.
U građevinarstvu je pak zabilježen lagani porast pokazatelja konjukturne klime, što istraživački tim Privrednog vjesnika tumači kao najavu stagnacije, pa laganog oživljavanja aktivnosti tijekom druge polovice godine.
U skladu s time su i odgovori anketiranih, 60,43 posto ih je u prva tri mjeseca ove godine gradilo u istom opsegu kao i prije, 55,51 posto ih je imalo poteškoća, prvenstveno zbog vremenskih uvjeta, a 66,4 posto ih očekuje da će u idućem kvartalu graditi više. No, kretanje narudžbi ocjenjuju približno istim i ne očekuju značajnije promjene.
U trgovini na malo se također bilježi rast pokazatelja konjukturne klime, no zbog njegovog osjetnog smanjenja u zadnjem kvartalu 2005., analitičari Privrednog vjesnika kažu kako ne treba očekivati znatno poboljšanje aktivnosti u tom sektoru, već zadržavanje postojeće, relativno stabilne razine, koja se održava unazad godinu dana.
Ipak, ističu kako istraživanje govori o povećanju optimizma u tom sektoru te pritom navode da 81,36 posto anketiranih u području trgovine na veliko, te 86,58 posto u trgovini motornim vozilima očekuje rast prometa.
Optimizam je najjači u području trgovine na malo, u kojoj 92,36 posto anketiranih očekuje poboljšanje svog poslovanja u narednih šest mjeseci.