Na skupu su sudjelovali predstavnici resornih ministarstava i saborskih odbora, brodara, pomorskih udruga, škola i fakulteta, HGK i drugih.
Vlada RH imenovala je članove radne skupne za pripremu pregovora iz područja pomorstva, a prva se faza pregovora odnosi na ocjenjivanje usklađenosti hrvatskog zakonodavstva s pravnom stečevinom EU u lipnju i rujnu ove godine. Kako bi osiguralo kvalitetnu i sveobuhvatnu pripremu, Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka u taj je proces uključilo i predstavnike pomorskog gospodarstva i nadležnih institucija.
Državni tajnik za more Branko Bačić podsjetio je da u avisu EU stoji da je hrvatsko pomorsko zakonodavstvo u velikoj mjeri usklađeno s pravnom stečevinom EU poglavito u sigurnosti plovidbe i zaštiti pomorskog okoliša.
Manje probleme očekujemo u dijelu koji se odnosi na slobodan pristup tržištu, pa se nadamo da ćemo kao i ostale mediteranske zemlje dobiti određeno prijelazno razdoblje za prilagodbu i da ćemo u tom roku sačuvati kabotažu samo za hrvatske brodare kako bi se osnažili i mogli ravnopravno nositi s konkurencijom, rekao je Bačić.
Dodao je da ovisi o pregovorima hoće li prijelazno razdoblje biti šest godina, manje ili više, napominjući da su neke države dobile pet, a neke šest godina.
Bačić je također rekao da je hrvatsko brodarstvo specifično zbog brojnih otoka i razvedenosti obale i da linije u velikoj mjeri nisu rentabilne, pa je nužno osigurati značajna proračunska sredstva za sufinanciranje linijskog pomorskog brodarstva. Dodao je kako očekuje da će se kroz novi zakon o obalnom linijskom prometu osnažiti postojeći državni i privatni brodari kako bi se mogli uključiti u tržišnu utakmicu s jakim europskim brodarima.
Pomoćnik ministra za pomorski promet, pomorsko dobro i luke Mario Babić rekao je kako će se u obnovu putničke flote kroz izgradnju devet novih brodova uložiti oko 170 milijuna eura, a za podizanje sigurnosne i ekološke razine utrošiti oko 7,5 milijuna eura.