HZZO u priopćenju ističe da već desetak godina pokušava uvesti reda u ostvarivanje prava osiguranih osoba na ortopedska i druga pomagala, tako da se utvrde standardi, realne cijene i isporučitelji koji će jamčiti kvalitetu pomagala.
U tu je svrhu HZZO općim aktom utvrdio standard tih prava te raspisao javno nadmetanje za utvrđivanje najniže cijene svakog pomagala, kako bi pronašao kvalitetne partnere koji zadovoljavaju zakonske uvjete za promet na malo medicinskim proizvodima i koji mogu osigurati dostupnost pomagala svim osobama pod jednakim uvjetima na cijelom području Hrvatske, uključujući i dostavu na kućnu adresu.
Zavod pritom mora prvenstveno voditi brigu o ostvarivanju prava osiguranih osoba, a ne poslovnim interesima pojedinih dobavljača.
Ni jednim zakonskim ni podzakonskim propisom nije propisana obveza HZZO-a da ostvaruje poslovnu suradnju sa svima koji to žele bez obzira na ispunjenje zakonskih ili drugih uvjeta, napominje se u priopćenju.
Što se tiče ljekarni, njihova poslovna suradnja sa HZZO-om uređuje se Zakonom o zdravstvenoj zaštiti, pa time i osiguranje pojedinih ortopedskih i drugih pomagala kao dijela zdravstvene zaštite, a s ljekarnama ugovara prema postupku utvrđenom općim aktima.
HZZO ističe da će provesti cjelovitu provjeru do sada sklopljenih ugovora u cilju utvrđivanja izvršavaju li se ugovorne obveze u skladu s potpisanim ugovorom te jesu li ugovorni isporučitelji sposobni izvršiti preuzetu obvezu osiguranja dostupnosti dostavom pomagala i na kućnu adresu osiguranika.
Nakon provjere i analize prikupljenih podataka HZZO će donijeti odluku o poduzimanju mjera kojim će se postići tražena dostupnost, te ujedno eliminirati partnere koji su olako shvatili preuzete ugovorne obveze, kaže se u priopćenju.