Podržavam neposredan izbor načelnika, gradonačelnika i župana, ali i neposredan izbor predsjednika Vlade, jer bi i to vjerojatno bila volja birača, rekao je Kovačević u saborskoj raspravi o Konačnom prijedlogu zakona o neposrednom izboru lokalnih čelnika.
Time bi se ustvari uveo predsjednički sustav, imali bi predsjednika države s ovlastima iz predsjedničkog sustava, što bi značilo dokidanje onoga što imamo, odgovorio je Marin Jurjević (SDP).
Najbolje bi bilo da i zastupnike biramo neposredno, ali tome se protive velike stranke, dodao je Damir Kajin (IDS).
I dok HDZ-ovi zastupnici hvale Vladin prijedlog zakona, oporbeni ustrajavaju da ga Vlada treba uputiti u treće čitanje i doraditi, jer, kako tvrdi Kovačević, zakon liči na 'bliske susrete treće vrste', govori da će se nešto dogoditi, ali ne kaže kada i kako.
Otvorili su i pitanje (ne)spojivosti zastupničke dužnosti.
HSS drži da gradonačelnik, župan i gradonačelnik Zagreba ne bi mogli biti zastupnici, dok bi to dozvolili načelnicima općina.
Zašto bi predsjednik županijske skupštine mogao biti zastupnik, ne i gradonačelnik gradića, upitao je Zvonimir Mršić (SDP).
Zloupotrebom zastupničke dužnosti, Josip Leko (SDP) nazvao je argumentaciju da načelnik, gradonačelnik i župan koji je ujedno i zastupnik može tu dužnost koristiti kako bi svojoj izvršnoj dužnosti priskrbio bolju poziciju. Zastupnička je dužnost, podsjeća, predviđena za čuvanje općeg interesa građana.
Raspravljajući o zakonu koji će građanima omogućiti da na lokalnim izborima 2009. neposredno biraju načelnike općina, gradonačelnike i župane, zastupnici su se dotaknuli i posljednjih lokalnih izbora, poglavito trgovine mandatima, odnosno 'promjenom dresova'.
Davorko Vidović (SDP) ustvrdio je kako su promjenom dresova, dva vijećnika u Sisku stekla 'opipljivu materijalnu korist'. Jednom je omogućen otkup stana po nižoj cijeni, zaposlenje djeteta itd, ustvrdio je.
Sabor će i popodne raspravljati o Konačnom prijedlogu zakona o neposrednom izboru načelnika, gradonačelnika i župana.