"Njemački obrazovni sustav je potpuno zakazao kad je u pitanju integracija djece stranaca", priopćila je direktorica OECD-a za pitanje obrazovanja Barbara Ischinger.
"Dok se u ostalim industrijskim zemljama rezultati učenika s migrantskom pozadinom poboljšavaju shodno duljini boravka u toj zemlji, u Njemačkoj je situacija obrnuta", stoji nadalje u priopćenju OECD-a.
Istraživanja provedena među petnaestogodišnjicama u 17 zemlja članica OECD-a su pokazala da niti u jednoj drugoj zemlji razlike u napretku i znanju između djece migranata i djece starosjedilaca nisu toliko velike kao u Njemačkoj. Situacija je dramatična čak i kod one djece koja su rođena u Njemačkoj pa su prema tomu od samog početka bila integrirana u njemački školski sustav.
"Problem ne leži u tomu da su djeca stranaca u Njemačkoj manje motivirana nego drugdje, nego problem leži u sustavu i slabom poticanju učenja njemačkog jezika", zaključila je Ischinger.
Njemačka ministrica obrazovanja Anette Schavan (Kršćansko demokratska unija CDU), koja je također nazočila konferenciji za tisak OECD-a, najavila je konkretne mjere kako bi se poboljšala situacija s djecom stranaca na njemačkim školama.
"Poticanje ovih učenika, a posebice učenje njemačkog jezika, još u predškolskom uzrastu je ključ za izlazak iz krize", naglasila je Schavan.
Na udaru kritika se našao i njemački trodjelni školski sustav s tzv. glavnim školama, realnim školama i gimnazijama, pri čemu djeca migranata uglavnom završavaju u glavnim školama s najmanje izgleda, koje su se, prema mišljenju stručnjaka, pretvorile u "slijepe kolosjeke" iz kojih put vodi ravno u nezaposlenost.
Najnovije spoznaje OCED-ove studije dodatno su rasplamsale raspravu o teškom stanju na njemačkim školama posebice u onima s velikim postotkom djece s migrantskim podrijetlom.