Državni tajnik u Ministarstvu obrazovanja Želimir Janjić kazao je da bi, po predloženom, Agencija bila pravni sljednik Zavoda kao stručna potpora odgojno-obrazovnom sustavu.
Agencija bi, među ostalim, sudjelovala u izradi, razvoju i implementaciji nastavnih programa, među kojima i dugo očekivanog pedagoškog standarda te nacionalnog kurikuluma (nastavnog plana i programa), provodila bi stručno usavršavanje učitelja i nastavnika, itd.
Iako ih većina podupire zakon u prvom čitanju, klubovi pa i HDZ-ov, prigovorili su da zakonom, a ne statutom treba propisati ustroj i djelokrug rada Agencije, da treba jasno razdvojiti nadležnosti nadzornika i savjetnika, preciznije definirati aktivnosti Agencije te njezinu povezanost s Agencijom za strukovno obrazovanje kako ne bi došlo do preklapanja ovlasti.
Marija Lugarić (SDP) drži da se predloženi zakon zasniva tek na pukom preimenovanju Zavoda u Agenciju, da se meritum rada Agencije spominje tek u dva zakonska članka, da u zakonu nema ni slova o strateškom planu razvoja odgojno-obrazovnog sustava.
Prigovorila je i da zakon ne prate nikakve stručne analize dosadašnjeg rada zavoda, da nema plana razvoja obrazovne infrastrukture, da se ponovno sve što se tiče razvoja sustava pretpostavlja Ministarstvu, a ne struci.
Slično misli i Zvonimir Sabati te najavljuje da će HSS poduprijeti zakon samo ako ih Vlada uvjeri da će se Agencijom baviti struka, a ne politika.
Također prigovara da iz Ministarstva obrazovanja nije došao nikakav strateški dokument razvoja odgojno-obrazovnog sustava, da nije predviđen sustav koji bi pratio stručno usavršavanje i napredovanje učitelja i nastavnika.
Ivanka Roksandić (HDZ) nužnim ocjenjuje da se u zakonu preciznije definiraju aktivnosti i ustroj Agencije, da se propiše tko može sjediti u Upravnom vijeću Agencije.
'Pravaši' upozoravaju na paradoks da su učenici i studenti, nastavnici i profesori nezadovoljni odgojno-obrazovnim sustavom, dok s druge strane učenici postižu izvrsne rezultate na domaćim i međunarodnim natjecanjima.
Ta činjenica, tvrdi Pero Kovačević (HSP), dostatan je razlog da se svaka promjena i reforma tog sustava povjeri nastavnicima, a ne činovnicima.
Željko Kurtov (HNS) upozorava, pak, da u zakonu nema riječi o odgoju. "U školama učenici tuku profesore, profesori puštaju porniće, a u zakonu o odgoju nema ni 'o'", poručio je.