FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Predodžba razapinjanja Isusa Krista možda je pogrešna

Autor: ;mtro;
PARIZ, 30. ožujka 2006. (Hina/AFP) - Predodžba razapinjanja IsusaKrista, najvećeg simbola kršćanstva, možda je pogrešna, premaistraživanju koje je objavio prestižni britanski znanstveni časopiskoji naglašava da ne postoji nikakav dokaz da je Isus tako razapet.
PARIZ, 30. ožujka 2006. (Hina/AFP) - Predodžba razapinjanja Isusa Krista, najvećeg simbola kršćanstva, možda je pogrešna, prema istraživanju koje je objavio prestižni britanski znanstveni časopis koji naglašava da ne postoji nikakav dokaz da je Isus tako razapet.

Stoljetni prikaz muškarca koji je na razini šaka i stopala pribijen na križ, raširenih ruku i uzdignute glave, nikada nije znanstveno dokazan, otkriva Journal od the Royal Academy of Medicine u broju od travnja. "Raspoloživi dokazi pokazaju da su ljude razapinjali u raznim položajima i da su ih na razne načine pričvrščivali na križ", prema tom istraživanju.

U korist svojih argumenata dvojica znanstvenika Piers Mitchell i Matthew Maslen s Royal Academy of Medecine u Londonu proučili sva istraživanja i raspoložive dokumente o medicinskim uzrocima Kristove smrti.

Tehnike razapinjanja su bile različite, naglašavaju autori istraživanja, i sve su konačno dovodile do smrti pogubljenika.

"Žrtve nisu nužno postavljene s glavom gore, niti su pričvršćene čavlima u stopalo", objašnjavaju znanstvenici koji tvrde da time ne dovode u pitanje samo razapinjanje.

Križevi su se postavljali u svim mogućim smjerovima, ponekad su žrtve bile s glavama prema dolje, privezane konopcem a ne čavlima, čak pribijene na mjestu genitalija. "Ako je žrtva razapeta s glavom prema gore, ponekad je dodavan oslonac od drva da bi podržavao težinu žrtvre i produžavao muku", preciziraju autori.

U Izraelu je pronađen samo jedan dokaz metoda razapinjanja iz doba Rimljana, i to kostur stopala s čavlom od 11,5 cm zabijenim kroz njega, i koji, ako je vjerovati natpisu u obližnoj kosturnici, navodi da se radi o Židovu Yehonananu ben Hagkolu. Nikakav trag čavla nije pronađen u kosturu šaka i podlaktice.

(Hina) xtm ydv

An unhandled error has occurred. Reload 🗙