Radna skupina odradila je velik i naporan posao i ni na kraj pameti joj nije da uljepšava ili uvećava podatke i da se igra s pregovorima i ugledom Hrvatske, kazao je šef pregovaračke skupine za obrazovanje Pero Lučin na konferenciji za novinare. Lučin drži da će takav medijski istup škoditi pregovorima, ocjenivši ga "nerazumnim i suprotnim nacionalnim interesima". Hoće li se to reflektirati na poglavlje obrazovanja ili na druga poglavlja to će se još vidjeti, ustvrdio je Lučin.
Današnji mediji navode izjavu Gvozdena Flege, člana pregovaračke skupine zadužene za poglavlje obrazovanja i bivšeg ministra u SDP-ovoj Vladi, koji tvrdi da je proračun Ministarstva znanosti za ovu godinu manji od navedenih 4,4 posto, odnosno, da je za oko dvije milijarde kuna manji nego je prikazano u Bruxellesu. Tvrdi i da je na plaći Ministarstva znanosti samo 3900 profesora, odnosno, da dolazi 45 studenata na jednog profesora.
Pomoćnik ministra za međunarodnu suradnju Radovan Fuchs kazao je kako je nakon objave podataka u medijima na razgovor u Ministarstvo znanosti pozvan ambasador EK u Zagrebu. Očekujemo da se tijek pregovora odvija kako je planirano, a ako bude bilo dodatnih pitanja tijekom pregovora to ćemo objasniti. Za sada nadajmo se da neće biti problema, kazao je Fuchs.
Lučin očekuje da se Flego sam povuče iz radne skupine, što je "jasno samo po sebi nakon ovog istupa". Takav istup nekorektan je i prema ljudima koji su sudjelovali u radu radnih skupina, kaže Lučin ocijenivši da se miniranjem pregovora pokušavaju dobiti politički bodovi.
Po podacima Ministarstva znanosti, temeljenim na podacima Državnog zavoda za statistiku za 2004. i 2005. , ukupno je 8764 nastavnika na visokim učilištima. EU je tijekom pregovora tražila broj nastavnika uključenih u nastavu, a ne samo broj sveučilišnih profesora, napominju u Ministarstvu. Ističu da u prosjeku na jednog nastavnika dolazi između 18 i 20 studenata.
Za cijelu je obrazovnu vertikalu u 2004. iz BDP-a izdvojeno 4,57 posto - 2,16 za osnovno školstvo, 1,09 posto za srednje, 0,9 posto za visoko obrazovanje te 0,42 posto vlastitih prihoda u visokom obrazovanju.