U zborniku radova, koji je uredila glavna urednica znanstvenog časopisa Medijska istraživanja Nada Zgrabljić Rotar, pitanje medijske pismenosti i medijskog odgoja tretira se sa različitih teorijskih, metodoloških i praktičnih aspekata. Autori tekstova su stručnjaci iz Hrvatske, Srbije i Crne Gore, Slovenije, Francuske i Austrije od kojih su neki govorili i na današnjem skupu.
Urednica zbornika uvodno je pojasnila da je cilj okruglog stola odmaknuti se od uobičajenog shvaćanja medija u kontekstu svakodnevne politike i politikanstva te pronalaženje odgovora na pitanje što se na području obrazovanja može učiniti da bi se razvila medijska pismenost.
Podsjetila je da je UNESCO još sedamdesetih godina prošlog stoljeća, vodeći računa o važnosti koju mediji imaju u životu pojedinaca i obitelji, potaknuo pitanje tzv. obrazovanja za medije, odnosno uključivanja medijskog odgoja u obrazovne sustave. Posebno se osvrnula na štetne medijske sadržaje, kao što su nasilje, reklame, stereotipi i pornografija, te na nužnost što bolje zaštite djece od takvih sadržaja, a jedan od načina je razvijanje njihove medijske pismenosti kroz obrazovni sustav.
Ivan Ivas, izvanredni profesor zagrebačkog Filozofskog fakulteta govorio je o važnosti govorne kulture u odgoju za medije, a Vlasta Ilišin iz Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu o odnosu djece spram medija i utjecaju medija na njih. Na temelju provedenog istraživanja zaključila je da su djeci mediji i medijski sadržaji jedna od najzačajnijih tema u komunikaciji s vršnjacima, pa je stoga i njihova odgovornost vrlo važna.