Na savjetovanju, koje se održava pod naslovom "Modernizacija i harmonizacija HŽ-a prije ulaska Hrvatske u Europsku uniju", sudjeluje oko 150 stručnjaka iz HŽ-a te domaće i inozemne željezničke industrije, sveučilišta i susjednih željeznica.
Osnovne teme skupa su stanje i strateški pravci razvoja HŽ-a, razvoj infrastrukture, gradski i prigradski prijevoz, stanje prijevoznih sredstava te intermodalni prijevoz.
Kobak je kazao da procjenjena knjigovodstvena vrijednost imovine HŽ-a iznosi više od 11 milijardi kuna, a ta će imovina biti podijeljena na četiri nova poduzeća.
U prvoj fazi rada holdinga zaposlenici će se rasporediti u četiri nova poduzeća, nakon čega će biti izrađena nova sistematizacija radnih mjesta.
Holding će djelovati kao krovna organizacija koja će imati riznicu, a u prvoj fazi rada i centraliziranu nabavu.
U procesu preustroja i prema dogovoru sa Svjetskom bankom broj zaposlenih na HŽ-u ove bi se godine trebao smanjiti za oko 500 osoba, a za otpremninu se do sada prijavilo oko 470 radnika.
U vezi s privatizacijom, Kobak je naglasio da se pruge neće prodavati ni iznajmljivati, ali da će HŽ nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju morati omogućiti uvjete za privatni prijevoz, odnosno omogućiti i domaćim i stranim operaterima da se jave na natječaje za korištenje trasa.
U raspravi na skupu primijećeno je da je malo sudionika skupa u Opatiju doputovao željeznicom. Kobak je na pitanje novinara kada bi se takvo stanje moglo izmijeniti kazao da su promjene na željeznici spore, ali da bi se za 2 do 3 godine trebali osjetiti učinci ulaganja u željeznicu.
Savjetovanje o modernizaciji HŽ-a organiziraju Društvo inženjera i tehničara HŽ-a i Europska unija nacionalnih udruga željezničkih inženjera.