"Zračna luka se smije graditi, ali uz postrožene mjere zaštite od buke", izjavio je predsjedavajući suda Stefan Paetow.
Time je djelomično udovoljeno tužbi građana koji žive u okolici sadašnje zračne luke Schoenefeld, koja se nalazi na jugoistočnom rubu Berlina.
Gradnja nove zračne luke koja bi, nakon one u Frankfurtu na Majni i Duesseldorfu, trebala postati treća po veličini u Njemačkoj, biti će, nakon novih strožih pravila o zaštiti okoliša i zaštiti od buke, osjetno skuplja od 2 milijarde eura koliko je dosad predviđeno.
Berlin-Brandenburg International, koje zajednički financiraju država i savezne pokrajine Berlin i Brandenburg, nastati će proširenjem sadašnje zračne luke Schoenefeld, koja je nekada bila glavno zračno pristanište Istočnog Berlina i koja danas uglavnom služi za promet zrakoplova diskontnih avio-kompanija.
Nakon završetka gradnje BBI-a, što je predviđeno za 2011., trebale bi biti zatvorene preostale dvije berlinske zračne luke Tempelhof i Tegel, koje se obje nalaze u bivšem Zapadnom Berlinu i koje samo djelomično zadovoljavaju sadašnje potrebe tromilijunske prijestolnice.
Oko gradnje nove berlinske zračne luke se u prošlosti razvila žestoka rasprava. Dio javnosti se posebice protivi zatvaranju obje bivše zapadnoberlinske zračne luke, koje se prometno povoljno nalaze gotovo u središtu grada, dok će se BBI nalaziti na 45 minuta vožnje od središta grada.
Na udaru kritika se također našli troškovi izgradnje nove i zatvaranja postojećih zračnih luka.
Dio javnosti se posebice protivi zatvaranju Tempelhofa, koji je odigrao važnu ulogu u opskrbi i preživljavanju stanovništva prilikom sovjetske blokade Zapadnog Berlina 1948. i 1949. godine.