Hlipo indeks: raste optimizam među gospodarstvenicima
Vrijednost indeksa poslovnog optimizma HLIPO za veljaču iznosi 108,5 bodova, što je za 1,5 indeksnih poena više nego u siječnju i za 8,5 bodova više nego na početku mjerenja u lipnju 2005. godine, čime se nastavlja trend rasta optimizma hrvatskih gospodarstvenika.
Indeks za veljaču, koji je predstavljen danas u Varaždinu, u segmentu proizvodnje bilježi značajan pad u odnosu na siječanj, dok je najveći porast poslovnog optimizma u odnosu na prethodni mjesec zabilježen u građevinarstvu (124,9), što ukazuje na pozitivan trend koji je ova djelatnost ostvarila u 2005. godini. U trgovini je zabilježen pad poslovnog optimizma u odnosu na siječanj, ali i na početak mjerenja (lipanj 2006). Pad optimizma u odnosu na dva prethodna mjeseca zabilježen je i u sektoru turizma, te se pretpostavlja da se radi o posljedici sezonskih oscilacija vezanih uz kraj godine.
Prijevoz i usluge sa indeksom 120,0 predstavljaju sektor koji je, iza graditeljstva, drugi po veličini u iskazanom ukupnom optimizmu.
Direktorica Hendala Nevenka Hendrih napominje da rezultati HLIPO-a za veljaču smještaju poslovni optimizam hrvatskih gospodarstvenika u kvadrant gospodarskog rasta, s obzirom na iskazan optimizam za sljedećih 6 mjeseci (119,2) i blagi pad optimizma u ocjeni trenutne poslovne situacije (98,7).
Hendal Liderov Indeks Poslovnog Optimizma - HLIPO, utvrđuje se po podacima iz istraživanja na uzorku 400 tvrtki u Hrvatskoj s osobama odgovornim za donošenje poslovnih odluka u domeni proizvodnje, građevinarstva, trgovine, turizma, prijevoza i usluga.
Analiza se radi temeljem dva postavljena pitanja: "Kako ocjenjujete trenutnu poslovnu situaciju" i "Kako ocjenjujete poslovnu situaciju u narednih šest mjeseci". Ocjenjivanje se provodi mjesečno i od lipnja prošle godine provedeno ih je devet.