U priopćenju piše kako je iz upita očito da na visokim učilištima postoje slučajevi pogrešnog tumačenja odredbe članka Zakona o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju. Pogreška se sastoji u tome što se semestar studija tretira temeljnom razinom (vremenskom dionicom) za primjenu ECTS sustava.
Zakonom je utvrđeno da svaka razina studija mora biti u skladu s europskim sustavom prijenosa bodova (ECTS) po kojem se jednom godinom studija u pravilu stječe 60 ECTS bodova. Primjena Bolonjskog procesa podrazumijeva stjecanje ECTS bodova po akademskoj godini, temeljem čega je moguće pravilno regulirati i pitanja formalnoga statusa studenta i prava koja proizlaze iz njegova formalnoga statusa. Iz toga slijedi da se i studentu, koji krajem prvoga semestra nije uspio sakupiti 30 bodova, mora omogućiti pravo nastavka studija u drugom semestru iste akademske godine. To ne isključuje mogućnost i potrebu da se primjena ECTS sustava planira i izvodi temeljem semestara.
U priopćenju se naglašava potreba sustavnoga vrednovanja uspješnosti studentova rada tijekom čitave akademske godine, što dakako uključuje i vrednovanje po semestrima, ali ne na način koji može dovesti do prekida studija tijekom akademske godine.
Iz spomenutih upita studenata također imamo saznanja i o ponegdje krajnje neprihvatljivoj praksi bodovanja uspješnosti studija po pojedinom nastavnom predmetu na način da se parcijalno boduju pojedine obveze studenata unutar pojedinoga nastavnog predmeta. U Ministarstvu naglašavaju da se ECTS bodovi mogu postići tek kad je završena nastava, kada su položeni svi ispiti i ispunjene druge obveze iz studijskog programa.
Ministarstvo, uz ostalo, sugerira visokim učilištima da sačine analizu protekloga semestra i rezultate upotrijebe za nužne korekcije svojih izvedbenih studijskih programa.