Ideja nove koncepcije bila je objasniti kroz dijalog slika ogroman utjecaj koji je najveći majstor tehnike chiaro-scuro Caravaggio imao na Rembrandta.
Izložba je realizirana u sklopu Rembrandtove godine u Nizozemskoj, organizirane u povodu 400. obljetnice umjetnikova rođenja.
Muzej van Gogh u Amsterdamu izložio je 36 svjetski poznatih platna iz vlastitog fundusa uz desetine međunarodnih posudbi dvojice velikana.
Slikarstvo genijalnom Caravaggiu ne duguje samo dramatične efekte tehnike chiaro-scuro kojom je oživio motive iz Biblije, mitologije i povijesti. Majstor talijanskog baroka, poznat i po svom burnom stilu života, na opće je zgražanje kritičara onoga doba na svojim platnima inscenirao realne ljude sa svim njihovim emocijama i pobudama. Tako je primjerice motiv djela "Ljubav pobjeđuje" (1602) s jasnim homoerotskim aluzijama tematizirao moć seksualnosti. Rembrandt koji je taj, za ono doba revolucionaran način slikanja i općenito poimanja svijeta, upoznao preko nizozemskih učenika velikog Caravaggia, već je kao 22-godišnjak u jednom od ranih autoportreta počeo proučavati umjetničko djelovanje svjetla i tame.
U suradnji s Rijksmuzejem postavljena je još jedna "dijaloška" izložba slika i grafika, ali ovaj put o utjecaju koji je veliki Rembrandt izvršio na svog sunarodnjaka Vincenta van Gogha. U središtu je van Goghova verzija "Uskrsnuća Lazarusa" iz 1890. godine, nastala pod izravnim utjecajem jednog od ranih Rembrandtovih crteža o toj temi.