Osnovna škola White Hart Lane koju pohađa 1.000 učenika raznih rasa nedavno je dobila mnoge pohvale vladinih ministara kao svijetao primjer "dobre prakse koju Britanci žele promovirati".
No, nova direktorica škole Joan McVittie ustvrdila je da podučavanje, primjerice, predmeta priroda i društvo na turskom pokazuje kako "takav način nema nikakva pozitivnog utjecaja na budućnost njezinih učenika". Istodobno je odbacila i planove o uvođenju materinjeg jezika za male Somalijce.
"Ono što je ovoj djeci potrebno je pripremiti ih za život i rad u Londonu, što znači da bi, kad su u školi trebali komunicirati na engleskom jeziku", rekla je McVitte za Daily Telegraph. "Osim toga", dodala je, "nema nikakvih dokaza da je podučavanje djece nekim predmetima na njihovim materinjim jezicima pokazalo bolje rezultate".
Prijašnji ministar prosvjete Stephen Twigg poticao je javne škole u Britaniji da podučavaju djecu na njihovim materinjim jezicima, posebno u prirodnoj skupini predmeta i matematici, kako ih nedovoljno poznavanje engleskog jezika ne bi spriječavalo u usvajanju znanja.