Inače, Radić je bio na svečanoj sjednici Fakultetskoga vijeća u povodu Dana Građevinskoga fakulteta na kojoj je bio i premijer Ivo Sanader.
Nakon sjednice, Radić se, kao jedan od projektanata, osvrnuo na aktualne prijepore između hrvatske i bosansko-hercegovačke Vlade o visini slobodnoga prolaza ispod mosta kopno-Pelješac.
Naime, Stručni tim Vijeća ministara Bosne i Hercegovine, zadužen za ocjenu prihvatljivosti projekta gradnje mosta kopno-Pelješac, smatra da bi podizanje visine mosta iznad 30 metara riješilo pitanje nesmetanoga prilaza Neumu velikih brodova dužine 200 metara.
S tim u vezi, Radić je rekao da je radni posao projektanata do sada bio na razini 30 metara visine slobodnoga profila te istaknuo da sada vlade dviju država na razini ministara dogovaraju konačne dimenzije slobodnoga profila za promet ispod mosta.
Ono pak što vlade dogovore mi ćemo lako uključiti u projekt, rekao je Radić i dodao da tu nema nikakvih tehničkih projektantskih poteškoća.
Ali, istaknuo je, svaki metar visine znači i nekoliko dodatnih milijuna eura po svakom stupu mosta.
Ipak, Radić vjeruje da će tomu problemu pristupiti razumno i da će Vlade naći pravo rješenje koje će omogućiti potreban promet, ali i ekonomski optimalno rješenje.
Dodao je da je projekt mosta kopno-Pelješac jedan od trenutačno najzahtjevnijih mosto-graditeljskih projekata u Europi s vrlo složenim temeljenjem. Jer, objasnio je, nosivi stupovi bit će utemljeni 70 metara ispod morskoga dna, a tomu treba pridodati i 27 metar dubine mora te još najmanje 30 metara nad morem.
Po Radićevim riječima, sada je u tijeku završna faza izrade glavnoga projekta, a za nekoliko mjeseci projekt bi mogao biti u fazi da se zatraži građevinska dozvola.
(Hina) xipet yaz